اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده شیراز با انتقاد از آمار بالای بیکاری در فارس:

بی‌توجهی به تولید داخلی، صنعت را به اغما برده است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شیراز در مجلس با انتقاد از آمار بالای بیکاری در این استان، حق فارس را رتبه نخست بیکاری ندانست و گفت: بی‌توجهی به تولید داخلی، صنعت را به اغما برده است.

بی‌توجهی به تولید داخلی، صنعت را به اغما برده است
حسین ذوالانوار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: مشکلات ایجاد شده در حوزه‌های کشاورزی و بازرگانی سبب کاهش درآمد فارسی‌ها و افزایش آمار بیکاری در این استان شده است.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: با توسعه صنایع در فارس باید از روند افزایش بیکاری در این استان جلوگیری کرد.
وی سپس با اشاره به بی‌اثر بودن تحریم‌های خارجی بر صنعت و اشتغال گفت: تحریم‌های خارجی اگر چه مانند یک دارو تلخ است اما بر صنعت و اشتغال تاثیر ندارد و این در حالی بوده که تحریم‌های داخلی در غیاب تحریم‌های خارجی صنعت و اشتغال را به اغما برده است.
ذوالانوار خاطرنشان کرد: تحریم داخلی یک حقیقت خاموش است و بی‌توجهی به تولیدات داخلی و اهمیت دادن به کالاهای چینی به معنای خود تحریم است.
وی با بیان اینکه چاره‌ای جز حمایت از صنایع داخلی نداریم، تصریح کرد: باید با اتخاذ سیاست‌های جدید پولی، صنایع کشور را از رکود فعلی خارج کنیم.
این نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تصویب قانون رفع موانع کسب و کار توسط مجلس شورای اسلامی می‌تواند زمینه‌ساز رونق اقتصادی در کشور باشد.
وی با اشاره به تشکیل گروه جهاد اقتصادی در مجلس شورای اسلامی افزود: امیدواریم با تشکیل این گروه، موانع رونق اقتصادی شناسایی شده و چندین خوان از هفت خوان مشکلات اقتصادی رفع شود.
ذوالانوار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاهش تعرفه ورود گوشی‌های تلفن همراه گفت: وزرای عضو ماده یک، تعرفه بالای واردات را زمینه‌ساز قاچاق معرفی می‌کنند، اما به نظر می‌رسد که اراده یا قدرت مقابله با پدیده قاچاق کالا را نداریم.
وی افزود: به نظر می‌رسد عاملان واردات گوشی‌های تلفن همراه به مجلس و دولت نفوذ کرده‌اند و نتیجه این واردات بی‌رویه نیز تعطیلی چهار کارخانه تولید گوشی تلفن همراه است.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از تعطیلی کارخانه‌های کمپرسور سازی شیراز و قزوین گفت: صنایع ما تبدیل می‌شوند تا وارد کننده‌های کمپرسور یخچال بدون رقیب در بازار فعالیت کنند.
وی با بیان این مطلب که این بی‌مهری‌ها در استان فارس بیشتر از سایر استان‌هاست، اظهار داشت: در فارس شاهد نقش واردات بی‌رویه میوه در میان باغداران هستیم و یا اینکه سرمایه‌گذارانی که در حوزه مولدهای برق در پیچ و خم‌های اداری از این استان می‌روند و در استان سمنان یک‌روزه مجوز می‌گیرند.
ذوالانوار در پایان بیان کرد: تولید کنندگان در شرایط فعلی یا عاشق هستند یا مجنون چرا که مخالفان عملی تولید موانع بسیاری را برای این قشر ایجاد کرده‌اند.
انتهای پیام/‌و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول