اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مسکن و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

پرداخت 1.1 هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن مهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل مسکن و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون بیش از یک هزار و 166 میلیارد ریال تسهیلات ساخت در طرح مسکن مهر این استان پرداخت شده است.

پرداخت 1.1 هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن مهر
علی ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: یکی از اهداف صنعی سازی تسریع در ساخت و ساز است و چنانچه شرکت‌های صنعتی سازی با توجه به جدول زمان‌بندی عمل نکنند، قراردادشان لغو خواهد شد.
وی افزود: به‌محض اینکه انبوه‌سازان واحدهای خود را تکمیل کنند و عضوی به آنها معرفی نشده باشد مسکن و شهرسازی تعهد پرداخت هزینه ساخت به آنها را دارد، در حالی که هم اکنون برای پروژه‌های در حال ساخت اعضا مشخص و به انبوه‌ساز معرفی شده‌اند.
ابراهیمی با بیان اینکه طرح مسکن مهر از مهم‌ترین اقدامات دولت است، گفت: باید با برنامه‌ریزی دقیق مسکن مهر استان در موعد مقرر به‌بهره‌برداری برسد.
مدیرکل مسکن و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به پرداخت اعتبارات به ساخت مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت در این استان، گفت: تاکنون 606 میلیارد و 740 میلیون ریالی تسهیلات برای ساخت در طرح مسکن مهر استان در شهرهای با جمعیت بالای 25 هزار نفری استان پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه متوسط پیشرفت فیزیکی در یک ماه گذشته در شهرک منظریه شهرکرد چهار درصد است، خاطرنشان کرد: شهرک الهیه بروجن در این بازه زمانی رشد پنج درصدی داشته است.
ابراهیمی تصریح کرد: در شهرهای بالای 25 هزار نفر، یک هزار و 290 واحد در مرحله پایان نازک کاری قرار دارند، 5 هزار و 399 واحد نیز مرحله پی سازی را به پایان رسانده‌اند.
وی بر ضرورت صنعی سازی ساختمان در این استان تأکید کرد و گفت: در این صنعت مصالح به‌صورت سری در کارگاه‌های صنعتی تولید و مدیریت و شیوه کار از ابتدای تهیه نقشه تا تولید مصالح ساختمانی، صنعتی است.
ابراهیمی در ادامه با تأکید بر اینکه حرکت به سوی صنعتی سازی نباید به هویت معماری اسلامی ایران خدشه وارد کند، گفت: رعایت مقررات ملی ساختمان برای توسعه صنعتی سازی ساختمان یکی از الزامات مهم در این عرصه برای حفظ ایمنی و مقاوم سازی ساختمان به شمار می‌آید.
مدیرکل مسکن و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به مزایای صنعتی سازی، گفت: سبک سازی، مقاوم سازی، صرفه‌جویی در مصالح، مصرف بهینه انرژی، کاهش دوره ساخت و در نتیجه کاهش هزینه ساخت و افزایش عمر مفید و کیفیت ساختمان از مهم‌ترین مزایای صنعتی سازی ساختمان است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول