اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی دانشگاه بوعلی سینا همدان خبر داد:

همدان رتبه هفتم ارائه مقالات به نشریات خارجی

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: استان همدان در زمینه پژوهشی در وضعیت خوبی قرار دارد و رتبه هفتم را در ارائه مقالات به نشریات خارجی در کشور دارد.

همدان رتبه هفتم ارائه مقالات به نشریات خارجی
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رامین قربانی در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه اظهار کرد: اهمیت علم در قرآن به خوبی نشان داده شده است و با ورود اسلام به جهان نیز این سرمایه متعالی در اختیار بشریت قرار گرفت.
وی افزود: بر اساس آمار و ارقام تعداد کنفرانس‌های خارج از کشور در طول پنج سال گذشته از محل اعتبارات دانشگاه، دانشکده کشاورزی با 50 کنفرانس در رده نخست و دانشکده مهندسی با 35 کنفرانس در رتبه دوم و علوم پایه با 30 کنفرانس در رتبه سوم قرار دارد و بقیه دانشکده‌ها در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
معاون پژوهشی دانشگاه بوعلی سینا همدان ابراز داشت: در سال 85 تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی شرکت‌کننده در سمینارهای داخلی 84 نفر بوده که این تعداد در سال 89 به 263 نفر رسیده است.
وی ادامه داد: از لحاظ تعداد چاپ کتاب در بین دانشکده‌ها دانشکده ادبیات از لحاظ چاپ مقالات معتبر خارجی و میزان ارجاعات علمی دانشکده شیمی در رتبه نخست و در زمینه تعداد مقالات علمی و پژوهشی دانشکده کشاورزی پیشتاز است.
قربانی تصریح کرد: از لحاظ تعداد ثبت اختراعات دانشکده فنی و مهندسی و از لحاظ تعداد استفاده از فرصت‌های مطالعاتی دانشکده شیمی در رتبه نخست قرار دارد و در زمینه تعداد طرح‌های مصوب دانشکده علوم پایه، از لحاظ تعداد شرکت اعضا هیئت علمی در سمینارهای خارجی دانشکده کشاورزی و سمینارهای داخلی دانشکده علوم پایه در رتبه نخست قرار دارد.
وی ابراز داشت: در زمینه تعداد مقالات ISI نسبت به سال‌های گذشته رشد خوبی داشتیم که از 232 مقاله در سال 2009 به 260 مقاله تاکنون رسیده است.
معاون پژوهشی دانشگاه بوعلی سینا همدان به تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی اشاره کرد و گفت: از لحاظ تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی در سال 89 دانشکده شیمی با 198 دانشجو در رتبه نخست، دانشکده علوم پایه با 187 دانشجو در رتبه دوم و کشاورزی با 175 دانشجو در رتبه سوم در بین دانشکده‌ها قرار دارند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: روند پذیرش دانشجوی دکترا در سال 86، 9 نفر بوده که در سال 90 این تعداد به 77 نفر رسیده است و با توجه به امکاناتی که در اختیار داریم انتظار می‌رود این تعداد در سال‌های آینده به دو یا سه برابر برسد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول