اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

نیازهای پژوهشی استان زنجان مکتوب می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان از مکتوب شدن نیازهای پژوهشی استان خبر داد و گفت: استان نیازهای خود را اعلام کرده و در چارچوب این نیازها آماده همکاری با پژوهشگران است.

نیازهای پژوهشی استان زنجان  مکتوب می‌شود
 به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد عصر امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران استان زنجان، اظهار داشت: صحبت از پژوهش و ضرورت این امر در جامعه در جمع پژوهشگران زیره به کرمان بردن است. 
وی با بیان اینکه تکریم و تجلیل از پژوهشگران همواره مورد توجه استان است، افزود: هفته پژوهش فرصت مناسبی برای قدردانی از زحمات پژوهشگران استان است که این برنامه نیز با همین هدف برگزار شده است. 
استاندار زنجان با بیان اینکه جهان امروز با جهانی که پشت سر گذرانده بسیار متفاوت است، افزود: این جهان با هر زاویه، دیدگاه و نگاهی که تحلیل شود تفاوت زیادی با دنیای دیروز داشته و نوع نگاه، نیازها، ‌آسیب‌ها، فرصت‌های و تهدیدها آن را از جهان گذشته جدا می‌کند. 
وی با اشاره به اینکه تا سال 1970 برنامه‌ریزی خاصی برای امر پژوهش صورت نگرفته است، افزود: سه دهه هزاره سوم به اندازه این هزاره فعالیت‌های پژوهشی و پیشرفت‌های علمی حاصل شده است. 
رئوفی‌نژاد تصریح کرد: باید برای دفاع از علم و علم‌آموزی از فضای علمی جامعه گام را فراتر گذاشته و به فضای عملیاتی و کاربردی توجه کرد. 
وی خاطرنشان کرد: اگر مدیریت مناسب با اهداف پژوهشگران نسبت به پدیده‌ها صورت گیرد، می‌توان از این فرصت در راستای توسعه و تعالی جامعه استفاده کرد. 
استاندار زنجان با اشاره به اینکه دنیا در عرصه جدید محل رقابت است، افزود: دوران اعمال قدرت نظامی و اقتصادی گذشته است و در حال حاضر دنیا بر مدار دانش محوری و دانایی می‌چرخد و سرعت فتح قله‌های پیشرفت و ترقی بسیار افزایش یافته است. 
وی با اشاره به کشف هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی آمریکایی در ایران این امر را موفقیتی دیگر در عرصه علم برشمرد و افزود: توانمندی دانشمندان کشور با کشف این هواپیما به جهانیان بار دیگر اثبات شد. 
رئوفی‌نژاد یادآور شد: در طی چند سال اخیر باوری که در امر پژوهش در کشور ایجاد شده است بی‌سابقه است و حمایت‌های لازم از طرح‌های دانش بنیان به نحو چشمگیری افزایش یافته است. 
وی با بیان اینکه اختصاص ردیف بودجه اختصاصی برای امر پژوهش از دستاوردهای مهم دولت است، خاطرنشان کرد: گام مثبتی در راستای ارتقای پژوهش در کشور برداشته شده است.
استاندار زنجان داشتن پژوهشکده‌های اختصاصی را در برخی ارگان‌های دولتی را یکی از آسیب‌های جدی این حوزه عنوان کرد و گفت: باید چنین مراکزی در اختیار پژوهشگران قرار گیرد. 
وی با اشاره به اینکه دانشجو باید نگاهی کلاسی به امر پژوهش نداشته باشند، یادآور شد: ضروری است پاسخ به نیازهای جامعه باید از دغدغه‌های پژوهشگران دانشگاهی باشد. 
رئوفی‌نژاد از مکتوب شدن نیازهای پژوهشی استان خبر داد و بیان داشت: استان نیازهای خود را اعلام کرده و در چارچوب این نیازها آماده همکاری با پژوهشگران است. 
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول