اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی سرایان:

نخستین واحد گلخانه‌ سرایان راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی سرایان از افتتاح نخستین واحد گلخانه‌ سرایان خبر داد.

نخستین واحد گلخانه‌ سرایان راه‌اندازی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی کیانی ظهر امروز در نشست شورای کشاورزی سرایان با اشاره به راه‌اندازی نخستین واحد گلخانه‌ سرایان اظهار داشت: این واحد گلخانه‌ای که توسط یکی از فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی احداث شده است به مساحت یک‌هزار متر بوده و به کشت سه رقم گوجه‌فرنگی اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: محصول این گلخانه در دی‌ماه آماده ارائه به بازار است که تعداد 15 نفر از افرادی که اسامی آنها توسط سازمان نظام مهندسی و سازمان جهاد کشاورزی تایید شده در حال انجام مراحل اداری واگذاری زمین و احداث گلخانه است.
مدیر جهاد کشاورزی سرایان با اشاره به سطح زیر کشت و هزینه‌های تولید و درآمد و اشتغال‌زایی محصول پنبه نیز، مهم‌ترین مشکلات حوزه کشاورزی شهرستان را افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی و در مقابل کاهش قیمت محصولات کشاورزی، نبود تسهیلات در حوزه کشاورزی، عدم پرداخت تسهیلات کشاورزی در برخی بانک‌ها برشمرد.
کیانی همچنین با اشاره به وجود اعتبارات مناسب در بحث آبیاری تحت فشار از همه اعضا خواست در این راستا اطلاع‌رسانی لازم انجام دهند.
فرماندار سرایان هم با اشاره به اینکه بخش کشاورزی بخش گسترده‌ای است که به راحتی نمی‌توان مشکلات آن را حل کرد، گفت: مسائل و مشکلات مربوط به کشاورزی باید در کمیته‌های ویژه مطرح و نتیجه در شورای کشاورزی مطرح شود.
محمدعلی مهدی‌نژاد ادامه داد: باید ببینیم که چکار کنیم که دسترنج کشاورز به هدر نرفته و درآمد بیشتری نصیب این قشر شود.
وی تاکید کرد: برای حمایت بیشتر از دامداران و کشاورزان در بحث صندوق حمایت از بخش کشاورزی پیگیری‌های لازم انجام شده است و استاندار خراسان جنوب نیز در این مورد قول مساعد داده‌اند.
مهدی‌نژاد از بانک‌ها و موسسات مالی خواست تا در این سال‌های خشکسالی با کشاورزان همکاری کافی داشته باشند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول