اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد؛

خانواده مهره‌ای اساسی برای ترویج تفکرات غربی

خبرگزاری فارس: خانواده مهره‌ای اساسی و مهم برای توسعه و ترویج تفکرات غربی در جوامع اسلامی به شمار می‌روند.

خانواده مهره‌ای اساسی برای ترویج تفکرات غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، به مناسبت سالگرد تاسیس قانون اساسی و روز بسیج حقوقدانان، همایش بزرگ یک روزه "نقد حقوق زن از دیدگاه غرب" امروز در سیستان‌و‌بلوچستان برگزار شد که در آن نقش و فعالیت زنان در جامعه از دیدگاه غرب مورد بررسی قرار گرفت.
امروز در جوامع بشری شاهد آن هستیم که سازمان‌ها و نهادهایی که نامشان دفاع از حقوق زن و بشر را به یدک می‌کشند خودشان در حال از بین بردن حقوق زنان در جوامع هستند به طوری که تلاش می‌کنند نقش زن در جامعه به سمت بردگی کشیده شود و نتیجه سیاست‌های آنها چیزی جز بردگی زنان در جوامع نیست.
این در حالی است که دین مبین اسلام درباره نقش و حقوق زنان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و ما مسلمانان افتخار داشتن آیات نورانی قرآن و روایات معصومین را داریم که این خود می‌تواند دین اسلام را به عنوان دینی که توجه ویژه به جامعه بشری دارد، معرفی کند.
مشاور شورای فرهنگی اجتماعی زنان در همایش نقد حقوق زن از دیدگاه غرب در سیستان و بلوچستان گفت: استکبار جهانی با در پیش گرفتن جریان جنگ نرم، ناتوی فرهنگی و شبیخون فرهنگی حدود سه سال است که در تلاش بوده افکار غربی را بر جوامع اسلامی طنین‌انداز کند.
معصومه حاجی حسینی افزود: امروزه عرصه جنگ نرم نسبت به سال‌های گذشته بسیار تنگ‌تر شده و باید اولویت‌بندی در پرداختن به جنگ نرم و پاسخ به جبهه فرهنگی انقلاب در دستور کار قرار گیرد.
وی گفت: باید در مقابله با جبهه فرهنگی انقلاب حرکتی جهادگونه پیش روی گرفته شود و فرمایشات مقام معظم رهبری برای جوانان بیشتر و بهتر تبیین شود.
حاجی‌حسینی ادامه داد: در جنگ نرم بحران‌های فراوانی مد نظر قرار دارد اما بحران زن از اساسی‌ترین مسائل در عرصه ‌بین‌المللی است که نگاه غلط به زن و بد فهمیدن جایگاه زن مسبب وجود این بحران شده است.
عضو شورای عالی زنان به تشکیل خاورمیانه جدید اشاره کرد و گفت: در طرح خاورمیانه بزرگ که با شکست مواجهه شد، اصلی‌ترین راه تحقق خاورمیانه جدید حوزه مسائل زنان بود و غرب در تلاش است با ترویج سطح زندگی آمریکایی در جهان به هدف غایی خود یعنی امپراطوری جهان دست یابد و در تلاش است تا همه کشورها را تابع نظام فکری آمریکا کنند.
وی بیان داشت: برتری بین زن و مرد یکی از تفکراتی بوده که غرب در حال دامن زدن به آن است و تلاش می‌کند تا نظام حقوقی را بر مبنای برتری زن و مرد تعریف کند و به همین دلیل است که در غرب، افراط و تفریط در حفظ حقوق زن و مرد مشاهده می‌شود.
 
*سقط جنین امری رایج در کشورهای غربی
مشاور شورای فرهنگی اجتماعی زنان گفت: در کشورهای غربی از ازدواج به عنوان بهره‌کشی جنسی از طرف مقابل یاد و زن را در این زمینه مظلوم معرفی می‌کنند به همین دلیل است که امروزه سقط جنین در غرب امری بسیار رایج بوده به طوری که مراکز رسمی سقط جنین از تعداد فست فودها در کشورهای غربی بیشتر است.
وی ادامه داد: غربی‌ها برای غربی کردن جوامع اسلامی برنامه‌های متنوع و مختلفی دارند که مهم‌ترین آنها بحث خانواده است و در خانواده نیز زن را بهترین مهره برای رسیدن به اهداف خود در نظر گرفته‌اند.
 
*سیستان‌و‌بلوچستان استان هدف برای ترویج تفکرات غربی
مشاور شورای فرهنگی اجتماعی زنان گفت: استان سیستان‌و‌بلوچستان به دلیل فاصله فراوانی که از پایتخت دارد دارای تنوع قومی بسیار زیادی بوده که این امر هدف کشورهای غربی برای ترویج و حاکم کردن فرهنگ غرب است.
حاجی‌حسینی بیان کرد: تنوع قومیت در یک مکان به غربی‌ها تنوع کار می‌دهد و اختلافات مذهبی موجب می‌شود آنها بهتر بتوانند در بین ایرانیان رسوخ کرده و اهداف خود را عملی کنند.
وی گفت: در بحث احیای حقوق زن و پرداختن به مسائل حقوقی زنان با توجه به اینکه از عقبه اصیل اسلامی بهره‌مند بوده اما با عقب افتادگی جدی مواجه هستیم که باید در این زمینه بسیار کار شود و این را مد نظر داشته باشیم که در بحث حقوق زنان امتیاز و امتیاز گیری مطرح نیست بلکه موضوع محرومیت زنان است که باید در این زمینه فرامین مقام معظم رهبری مد نظر قرار داده شود و نظریه‌های راهبردی مطرح شود.
 
*استفاده از زنان بعنوان کالای تبلیغاتی در غرب
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان نیز در این همایش گفت: در جوامع غربی نگاه به زن نگاه بردگی است و زنان به عنوان وسیله برای تبلیغ کالاهای تبلیغاتی استفاده می‌شوند.
حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی افزود: غرب با این نگاه که نباید زنان فعالیت‌های اجتماعی داشته باشند مورد انتقادهای زیادی قرار گرفت و تلاش کرد تا نقش زنان را در جامعه پر رنگ کند اما با عنوان کالایی برای تبلیغات و استفاده ابزاری از آن.
وی به سالگرد تاسیس قانون اساسی و روز بسیج حقوقدانان اشاره کرد و گفت: امروزه نقش بسیج در جوامع اسلامی بسیار ارزشمند بوده و بسیج در همه اقشار جامعه نفوذ پیدا کرده است.
رئیس سازمان بسیج حقوقدانان نیز در این همایش یک روزه اظهار داشت: سازمان بسیج حقوقدانان مجموعه‌ای پویا و فراگیر، متشکل از حقوقدانان معتقد به انقلاب اسلامی و پایبند به ارزش‌های دینی و داوطلب است که بستر و ساز و کار حضور و مشارکت حقوقدانان در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را فراهم می‌کند.
مسعود اخوان‌فرد گفت: سازمان بسیج حقوقدانان از دو سال قبل در کشور فعالیت خود را آغاز و پیاده سازی سیاست‌ها، طرح‌ها و برنامه‌های مشخص شده توسط بسیج حقوقدانان را در راستای دفاع همه جانبه از انقلاب و دستاوردهای آن و اجرای منویات حضرت امام، ارتقای معرفت دینی، بصیرت سیاسی و روحیه خدمتگزاری، توسعه فرهنگی، تقویت روحیه همیاری و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن در دستور کار خود قرار داده است.
وی ساماندهی و استفاده از توانمندی‌های حقوقدانان و وکلای بسیجی در حل مسائل و توسعه و پیشرفت حقوقی نظام مقدس جمهوری اسلامی، اجرای سیاست‌های راهبردی، حفظ انسجام و به کارگیری حقوقدانان بسیجی متعهد به انقلاب و آرمان‌ها و ارزش‌های نظام، اجرای نظامات، روش‌ها و آیین نامه‌های مأموریت‌های بسیج حقوقدانان، کمک به توسعه و نهادینه سازی فرهنگ پژوهش و بهینه سازی نظام آموزش و پرورش در حوزه حقوق به منظور تولید علم و نرم‌افزاری را از دیگر وظایف کلی سازمان بسیج حقوقدانان کشور عنوان کرد.
رئیس بسیج حقوقدانان گفت: سازمان بسیج حقوقدانان کشور از سال 1388 در سطح کشور راه‌اندازی و در استان سیستان و بلوچستان مدت یک سال است که فعالیت‌های خود را آغاز کرده که با شناسایی بیش از 220 شهید حقوقدان در کشور و چهار شهید حقوقی در استان سیستان‌ و بلوچستان در راستای بصیرت افزایی،حقوقی، اخلاق و احکام گام برداشته است.
همایش یک روزه  "نقد حقوق زن از نگاه غرب" با حضور تعداد زیادی از حقوقدانان استان سیستان و‌ بلوچستان برگزار و در آن موضوعاتی که زنان را در جامعه تهدید می‌کند بررسی و آسیب شناسی شد.

مریم سرگزی خبرنگار فارس در سیستان‌و بلوچستان

انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول