اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال تحصیلی آینده؛

اجرای ساختار نظام آموزشی 6-3- 3 در خراسان رضوی الزامی است

خبرگزاری فارس: معاون ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در سال تحصیلی آینده ملزم به ساختار نظام آموزشی 6-3-3 هستیم.

اجرای ساختار نظام آموزشی 6-3- 3 در خراسان رضوی الزامی است
طاهره عرفانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به پیشینه نظام آموزشی درباره نظام آموزشی 6-3-3 اظهار داشت: در سال تحصیلی 74 و 75 نظام آموزشی پنج سال ابتدایی، سه سال راهنمایی، سه سال متوسطه و یک سال پیش دانشگاهی 5-3-3-1 بوده است.
معاون ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: متأسفانه نظام‌های آموزشی گذشته دچار آسیب‌هایی بودند و لازم بود که تحولی در ساختار آموزش و پرورش ایجاد شود.
وی اظهار داشت: در سال 68 تحول ساختاری مصوب شورای عالی آموزش و پرورش و شورای انقلاب فرهنگی با توجه به اهمیت دوره ابتدایی اتفاق بیفتد و این مصوبه در سال 89 دوباره مصوب می‌شود.
دبیر ستاد ساختار آموزشی 6-3-3 خراسان رضوی اظهار داشت: دوره ابتدایی با توجه به اینکه دوره اصل و زیربنایی است، در این نظام آموزشی 6-3-3 از پنج سال به شش سال تحصیلی ابتدایی ارتقا پیدا می‌کند.
عرفانیان اظهار کرد: دوره سنی ابتدایی به سبب اهمیت در فراگیری، یادگیری و ماندگاری اطلاعات حائز اهمیت است و کسب مهارت‌های زندگی و اجتماعی اهمیت بیشتری دارد.
وی اظهار داشت: در سال تحصیلی 92-91 به جای پایه اول راهنمایی، سال ششم ابتدایی را در دبستان اجرایی می‌کنیم.
عرفانیان افزود: در این تغییر ساختاری در راستای اجرایی کردن تحول بنیادین در آموزش و پرورش دوره متوسطه اول و دوره متوسطه دوم را اجرا می‌کنیم و با حذف دوره راهنمایی تحصیلی، پیش‌دانشگاهی حذف می‌شود.
معاون ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: آزمون‌های نمونه دولتی و تیزهوشان برگزار نمی‌شود و استخدام نیروی جدید در آموزش و پرورش ندارم.
عرفانیان اظهار داشت: در سطح کشور به 45 هزار کلاس پایه پنجم ابتدایی در سال تحصیلی آینده نیاز داریم از این تعداد در استان خراسان رضوی 4 هزار و 200 کلاس به کلاس‌های ما اضافه می‌شود.
دبیر ستاد ساختار 6-3-3 آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: برای آموزش این تعداد دانش‌آموز به 42هزار نفر نیرو نیاز داریم که این نیروها از بین همکاران علاقه‌مند به تدریس در دوره ابتدایی با گذراندن دوره آموزشی ضمن خدمت توجیهی در سال تحصیلی آینده به آموزش دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی می‌پردازند.
عرفانیان با بیان اینکه هم‌اکنون گروه تألیف و تدوین کتاب‌های درسی، مشغول تدوین کتاب‌های پایه ششم ابتدایی هستند، اظهار داشت: آموزش معلمان پایه ششم در اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود تا در اول مهرماه با آموزش کامل و اطلاعات فراگیر به تدریس در مدارس بپردازد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول