اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر سبزوار:

سومین پایگاه امداد جاده‌ای سبزوار عملیاتی شد

خبرگزاری فارس: مسئول امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر سبزوار از راه‌اندازی سومین پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شهرستان سبزوار خبر داد.

سومین پایگاه امداد جاده‌ای سبزوار عملیاتی شد
مهدی طالبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار اظهار داشت: در اجرای خدمت بیشتر به عزیزان هموطن و با حمایت همه‌جانبه مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان خراسان رضوی، پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در فاصله 30 کیلومتری محور سبزوار ـ بردسکن، در محل روستای ابراهیم‌آباد افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید. 
مسئول امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر سبزوار ادامه داد: با استقرار یک دستگاه کانکس مجهز به سه اتاق شامل اتاق‌های درمانگاه، استراحت و بیسیم و نیز یک دستگاه خودرو آمبولانس و چهار نفر پرسنل، کار خود را آغاز کردند. 
طالبی تصریح کرد: پرسنل حاضر در این پایگاه همه از نیروهای متخصص امداد و نجات جاده‌ای هستند که دوره‌های مربوطه را گذرانده‌اند و به عنوان نیروهای داوطلبانه با جمعیت هلال‌احمر سبزوار همکاری دارند.
وی اظهار داشت: انشا‌الله در آینده نزدیک نیز به جز استقرار پایگاه امداد و نجات جاده‌ای، نیروهای راه و ترابری و نیروی انتظامی در این مکان مستقر می‌شوند.
طالبی با بیان اینکه به طور استاندارد باید در محورهای برون‌شهری در هر 35 کیلومتر یک پایگاه امداد و نجات فعالیت کند، اضافه کرد: خوشبختانه در محور سبزوار ـ شاهرود که یکی از محورهای حادثه‌خیز است و سالانه مسافران و زائران زیادی در این جاده تردد دارند، دو پایگاه در روستاهای مهر و کاهک در حال حاضر مشغول به فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه هیچ یک از پایگاه‌های امداد و نجات دارای پزشک نیست، خاطر نشان کرد: در هر پایگاه یک پرستار، یک راننده و دو نفر نجاتگر مشغول به خدمات‌رسانی هستند.
رئیس امداد و نجات جمعیت هلال احمر سبزوار یادآور شد: پرستاران مستقر در پایگاه‌های امداد و نجات سبزوار از عزیزان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار هستند که به عنوان داوطلب با این جمعیت همکاری دارند.
وی بدون اشاره به هزینه احداث و استقرار این پایگاه افزود: به طور میانگین هر پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در هر ماه بالغ بر یک و نیم میلیون تومان برای جمعیت هلال احمر هزینه در بر دارد.
طالبی اضافه کرد: خوشبختانه پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای در محل‌هایی مکان‌یابی می‌شوند که امکان فرود اضطراری بالگردهای امداد وجود داشته باشد.
وی افزود: در صورتی که اداره منابع طبیعی زمینی را به این جمعیت واگذار کند، سعی می‌شود با واگذاری زمین، احداث این پایگاه به صورت دائم صورت پذیرد. 
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول