اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با عنوان شعر پایداری در مراغه؛

پنجمین جشنواره شعر دفاع مقدس آذربایجان شرقی برگزار شد

خبرگزاری فارس: پنجمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان آذربایجان‌شرقی با موضوع شعر دفاع مقدس، شعر عاشورایی، کودک و نوجوان و مقاومت ملل با تأکید بر بیداری اسلامی با حضور ادبا،‌ شعرا و فرهیختگان استان، در فرهنگسرای عبدالقادر مراغه‌ای برگزار شد.

پنجمین جشنواره شعر دفاع مقدس آذربایجان شرقی برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، پنجمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان آذربایجان‌شرقی با موضوع شعر دفاع مقدس، شعر عاشورایی، کودک و نوجوان و مقاومت ملل با تأکید بر بیداری اسلامی با حضور ادبا،‌ شعرا و فرهیختگان استان، در فرهنگسرای عبدالقادر مراغه‌ای برگزار شد.
در این جشنواره از 300 اثر رسیده به دبیر خانه جشنواره پس از دو مرحله داوری 20 اثر منتخب به جشنواره سراسری معرفی شد.
امام جمعه مراغه صبح امروز در این همایش گفت: شعر زبان ادبی انتقال پیام، انتقاد و توصیف است.
حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی افزود: شاعران بزرگ در طول تاریخ مشکلات، کمبود و ظلم‌های زمان خود را در قالب شعر سروده و برای امروز به یادگار گذاشته‌اند.
وی افزود: ماندگاری پیام در قالب شعر بیشتر از سایر ابزارهای ادبی و بصری است.
امام جمعه مراغه در ادامه گفت: برگزاری شعر دفاع مقدس بهترین فرصت برای ماندگار بیشتر دفاع مقدس و انتقال ادبیات دفاع مقدس به نسل‌های آینده انقلاب است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی نیز در این جشنواره بیان داشت: شعر دفاع مقدس بیانگر تداوم خون سرخ شهیدان در تمام زمان‌ها است.
حسن استوارآذر هدف از برگزاری  پنجمین جشنواره شعر دفاع مقدس را شناسایی استعدادهای شعری جوانان و تلاش برای انتقال تجربیات رزمندگان و ارزش‌های دوران دفاع مقدس به نسل‌های آینده اعلام کرد.
وی افزود: از 300 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره 20 اثر در دو مرحله داوری انتخاب و به بیستمین جشنواره سراسری شعر دفاع مقدس معرفی می‌شود.
در این جشنواره از استاد حسین کریمی مراغه‌ای به‌عنوان شاعر پیشکسوت دفاع مقدس تجلیل و از تمبر یادبود یک هزار و 400 شهید دفاع مقدس مراغه رونمایی شد.
در پایان از شاعران برگزیده جشنواره با اهدای لوح تقدیر و جایزه تجلیل و قدردانی شد.
پنجمین جشنواره شعر دفاع مقدس با مشارکت اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، شهرداری مراغه، معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان مراغه، سپاه ناحیه مراغه، شورای اسلامی شهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
 انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول