اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر:

زیباترین فعالیت در عرصه دفاع مقدس شعرسرایی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت: زیباترین و شیواترین فعالیت در عرصه دفاع مقدس، شعرسرایی در این عرصه است.

زیباترین فعالیت در عرصه دفاع مقدس شعرسرایی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری پیش از ظهر امروز در اختتامیه ششمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس، با تسلیت ایام محرم و تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره در استان ولایت‌مدار و دارالحماسه بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر از دیرباز گنج ارائه شعر بوده و جشنواره شعر دفاع مقدس در بوشهر ثمره تاریخ تابناک استان ولایت‌مدار بوشهر است.
نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر از دفاع و جهاد به عنوان والاترین کار انسانی یاد و شهادت و ادامه راه شهدا توسط بازماندگان را محصول دفاع و جهاد معرفی کرد.
صفایی بوشهری در ادامه سخنان خود زیباترین و شیواترین فعالیت در عرصه دفاع مقدس را شعرسرایی در این عرصه دانست و شعر را زیباترین بیانِ یافته و داشته انسان عنوان کرد.
امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: شعر برخاسته از شعور انسان، تحلیل در اندیشه او با ذوق و دانش ادبی به آهنگ تبدیل شده و به زبان شیوا و حزن ارائه و بر دل‌ها می‌نشیند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: ماندگارترین کلام‌های انسانی بعد از کتب مقدس، شعر است.
وی سرآغاز تاریخ شعر دفاع مقدس را از زمان آغاز دفاع دینی عنوان کرد و اوج شعر دفاع مقدس را آغاز دفاع مقدس اسلامی دانست.
صفایی بوشهری در ادامه حضرت علی (ع) را به عنوان امام‌الشعرای دفاع مقدس معرفی کرد و گفت: افتخار شعرای دفاع مقدس اقتدا به حضرت علی‌بن ابیطالب (ع) است.
امام جمعه بوشهر گفت: در عرصه جنگ‌ها، شعرِ دفاع مقدس رجزخوانان مبارز اسلامی، موجب تضعیف روحیه جبهه دین‌ستیز و شور و شعور در رزمندگان اسلام می‌شد.
صفایی بوشهری در پایان بیانات خود با بیان اینکه شعر دفاع مقدس شعر آسمانی است و ریشه در خون شهید دارد، خاطرنشان کرد: اولین مخاطبِ شعر دفاع مقدس، شهیدانی هستند که عند ربهم یرزقون هستند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول