اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار فارسان خبر داد:

پیشرفت فیزیکی 70 درصدی پارک ساحلی لاله فارسان

خبرگزاری فارس: شهردار فارسان گفت: فاز دوم احداث پارک ساحلی لاله فارسان 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پیشرفت فیزیکی 70 درصدی پارک ساحلی لاله فارسان
محمدصادق اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: احداث این پروژه با برخورداری از مساحتی افزون بر چهار هکتار از اواسط سال 89 در دستور کار این شهرداری قرار گرفته است.
وی با اشاره به صرف هزینه‌ای افزون بر 6 میلیارد ریال برای احداث این پارک، گفت: این میزان اعتبار به‌منظور تأمین امکاناتی نظیر میدان اسکیت، محوطه بازی کودکان، جایگاه نشیمن خانواده‎ها، مبلمان شهری، مسیر ویژه عبور دوچرخه، سیستم روشنایی و آبرسانی فضای سبز هزینه شده است.
اسلامی با بیان اینکه پیش بینی می‎شود این پارک در اواسط سال 91 تکمیل و آماده بهره‌برداری شود، گفت: با بهره‌برداری از فاز دوم پارک ساحلی، سرانه فضای سبز در شهر فارسان از 11.5 مترمربع به بیش از 12.5 مترمربع افزایش خواهد یافت.
شهردار فارسان توسعه فضای سبز را نیاز اساسی شهروندان دانست و گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده درختان و فضاهای سبز نقش بسیار تاثیرگذاری در کاهش آلودگی‌های شهری و صوتی دارند که باید مورد توجه بیشتری از سوی مدیران شهری واقع شود.
وی با اشاره به اینکه رابطه مستقیمی میان حیات انسانی و طبیعت وجود دارد، ادامه داد: کمبود طبیعت مفید می‎تواند زندگی روزمره انسانی را به مخاطره اندازد و از جمله ضررهای افزایش طبیعت غیرمفید یا بیابان، گستردگی زمین‌های بایر و بدون آب و گیاه است که در نتیجه خاک این گونه زمین‌ها سفت و سخت می‌شود و به دنبال آن آب و هوای منطقه تغییر پیدا کرده و میزان بارندگی کم می‌شود.
اسلامی با اشاره به جایگاه فضای سبز شهری در شهرسازی مدرن، گفت: فضای سبز برخلاف معنایی که ممکن است در ذهن ایجاد کند، تنها محلی دارای درخت و گیاه نیست، بلکه نماد و سمبلی از تفکرات فرهنگی و اجتماعی یک جامعه است.
شهردار فارسان تدوین برنامه مشخص برای فضای سبز در شهرها را ضروری دانست و گفت: رفع کاستی‌ها در برنامه‌ریزی‌های کلی، می‌تواند از گسترش سلیقه‌ای، تقلیدی و اتفاقی این‌گونه فضاها جلوگیری کرده و از خطای برنامه‌ریزی و محاسباتی ما را دور کند.
وی ادامه داد: در زندگی از نوع شهرنشینی فضاهای سبز وسیع علاوه بر دلایل عمومی به دلیل ویژگی اکوسیستمی خاص‌شان نوعی بی‌کرانگی را به ذهن متبادر می‌کند و بدین‌وسیله، هر چند به صورت موقت امکان احساس رهایی از تجربه محصور بودن جسمی و روحی که ناشی از ساختار فیزیکی شهر و خانه‌ها و اماکن موجود در آن و شکل زندگی شهری است را برای فرد شهرنشین فراهم می‌کنند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول