اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به بهانه روز وحدت حوزه و دانشگاه؛

خاطره امام جمعه قم از هدیه دانشجویان به طلاب

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم خاطره‌ای از اوایل انقلاب و شور و علاقه طلاب و دانشگاهیان به وحدت حوزه و دانشگاه را بازگو کرد.

خاطره امام جمعه قم از هدیه دانشجویان به طلاب
به گزارش فارس از قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری در حاشیه مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه باقرالعلوم گفت: در ابتدای انقلاب شور و علاقه زیادی داشتیم و همراه جمع زیادی از حوزویان به سمت دانشگاه می‌رفتیم از دانشگاه نیز به سمت حوزه می‌آمدند و این علاقه در من بسیار زیاد بود.
وی ادامه داد: از آن زمان خاطره‌ای همیشه در ذهنم است که هیچ‌گاه این خاطره را فراموش نمی‌کنم، البته به عنوان یک خاطره تلخ در ذهن من از آن زمان به جا مانده است. چند اتوبوس از طلبه‌ها رفتیم دانشگاه که بنده نماینده طلبه‌ها بودم و یکی از اساتید حوزه نیز در آن زمان همراه ما حضور داشت.
حسینی‌بوشهری افزود: در ابتدای ورود ما قرار بود دانشجویی به ما خیر مقدم بگوید و ما هم متقابلا تقدیر کنیم، اما دانشجوی خوش انصافی که قرار بود به ما خیر مقدم بگوید وقتی پشت تریبون رفت تمام سخنانی که حضرت امام(ره) در ارتباط با روحانیت «غیر‌مسئول» از آن تعبیر می‌کنند را جمع‌آوری کرده بود و جلوی ما به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه خواند.
وی خاطرنشان کرد: من از این بابت خیلی نگران شدم و زمانی که پشت تریبون رفتم و گفتم چه هدیه‌ای به ما دارید، اما امام ما اینگونه نیست.
امام جمعه قم خاطرنشان کرد: در آن زمان لطف الهی شامل حال من شد و جرقه‌ای در ذهن من خطور کرد که من آن را عنایت حضرت بقیة‌الله (عج) می‌دانم، کلماتی از حضرت امام در وصف روحانیت و تمجید از روحانیت گفتم و تاکید کردم ما بخشی‌نگر نیستیم حالا که شما آن بخش را فرمودید ما بخش دیگر را بیان می‌کنیم تا معلوم شود روحانیت دارای چه جایگاهی است و این خاطره سال‌ها است که در یاد بنده باقی مانده است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول