اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با رقابت در 9 رشته ورزشی؛

المپیاد بین‌المللی فرهنگی ورزشی جامعة‌المصطفی آغاز شد

خبرگزاری فارس: ششمین دوره المپیاد بین‌المللی فرهنگی ورزشی جامعة‌المصطفی العالمیه در رشته‌های مختلف فرهنگی و ورزشی آغاز به کار کرد.

المپیاد بین‌المللی فرهنگی ورزشی جامعة‌المصطفی آغاز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مراسم افتتاحیه ششمین دوره المپیاد بین‌المللی فرهنگی ورزشی جامعة‌المصطفی العالمیه قم با حضور مسئولان این مرکز فرهنگی و دینی و همچنین مسئولان استان و هیئت‌های ورزشی قم برگزار شد.
در این مراسم که شنبه شب در سالن شهدای دفاع مقدس مجموعه ورزشی نخلستان سپاه علی بن ابیطالب (علیه السلام) قم به انجام رسید، با اجرای برنامه‌های متنوع آیین افتتاح ششمین دوره المپیاد بین المللی فرهنگی ورزشی المصطفی استان قم به شکل باشکوهی برگزار شد.
قرار است ورزشکاران شرکت کننده در ششمین دوره المپیاد بین‌المللی فرهنگی ورزشی المصطفی در 9 رشته ورزشی و همچنین رشته‌های فرهنگی نظیر عکاسی، طنز و کاریکاتور به مدت پنج روز برای کسب عناوین برتر با یکدیگر به رقابت بپردازند.
رشته‌های ورزشی آمادگی جسمانی، فوتسال، تنیس روی میز، دارت، تیراندازی با تفنگ بادی، شنا، تیراندازی با کمان، والیبال، طناب کشی و دو و میدانی از جمله رشته‌های در نظر گرفته شده برای رقابت ورزشکاران شرکت کننده در ششمین دوره المپیاد بین المللی فرهنگی ورزشی جامعةالمصطفی العالمیه هستند.
این در حالی است که ششمین المپیاد بین‌‌المللی فرهنگی ورزشی جامعةالمصطفی العالمیه ویژه اساتید و کارکنان زن و مرد طلبه برگزار می‌شود.
این المپیاد با هدف تکریم و تجلیل صاحبان هنر و اندیشه طلاب غیر ایرانی و خانواده‌های آنها، شناسایی و معرفی استعدادها و توانمندی‌های فرهنگی و هنری طلاب غیر ایرانی، افزایش کارآمدی طلاب ورزشکار در امور تبلیغ، پررنگ‌‌تر کردن مهارت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در میان مخاطبان و ایجاد علاقمندی طلاب هنر‌مند به ورزش و بالعکس برگزار می‌شود.
همچنین انگیزش طلاب و تشکل‌های ملیتی به سوی تجهیز خود به مهارت‌های فرهنگی در راستای ورزش، تقویت طلاب برای انجام فعالیت‌های تأثیر‌گذار دینی و فرهنگی در کشورهای خود اهتمام به ترویج هنر و امور فرهنگی در حوزه ورزش المصطفی، ترویج فرهنگ عمومی ورزش در المصطفی و کمک به ترویج‌ همگانی کردن ورزش در المصطفی از دیگر اهداف برگزاری این المپیاد به شمار می‌روند.
از سوی دیگر علاوه بر رشته‌های طناب‌کشی، بدنسازی و فوتبال دستی که در بخش داخلی برگزار می‌شود، عکس ورزشی، وبلاگ ورزشی، طنز ورزشی، کاریکاتور ورزشی، خاطره‌نویسی ورزشی و مقاله نویسی ورزشی نیز از رشته‌های فرهنگی این المپیاد محسوب می‌شوند.
ششمین المپیاد طلاب در حالی برگزار می‌شود که طلاب علاقمند آثار خود را در بخش آثار این المپیاد تا پانزدهم آذرماه به دبیرخانه دائمی المپیاد بین‌المللی فرهنگی ـ ورزشی واقع در قم، خیابان معلم، جامعة‌المصطفی ارسال کرده‌اند.
نتیجه مسابقات نیز همزمان با مراسم اختتامیه ششمین المپیاد بین‌المللی طلاب جامعه‌المصطفی در اوایل دی‌ماه اعلام می‌شود و از نفرات برتر نیز در مراسم پایانی که در سالن قدس مجتمع عالی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود، تجلیل به عمل خواهد آمد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول