اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خبر داد:

ارائه 35 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: در نمایشگاه کتاب امسال 35 هزار عنوان کتاب در معرض دید علاقمندان قرار می‎گیرد.

ارائه 35 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب گلستان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا منتظری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار‎داشت: به دلیل ارزیابی‎های مثبت گذشته از نمایشگاه‎های کتاب گلستان اقبال ناشران کشوری به این نمایشگاه بسیار خوب و ارزشمند بود که امسال 350 ناشر معتبر و رسمی در این نمایشگاه حضور خواهند یافت.
وی تصریح کرد: سال گذشته مبلغ 270 میلیون تومان بن یارانه‎ای در اختیار خریداران قرار می‎گرفت که امسال این مبلغ به 350 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان افزود: میزان بن یارانه کتاب برای افراد عادی 20 هزار تومان و برای اعضای هیئت علمی، اساتید دانشگاه‎ها، فرهیختگان و پژوهشگران بین 40 تا 50 هزار تومان در‎نظر گرفته شده است.
منتظری خاطرنشان کرد: بخشی از بن یارانه‎ای برای کتابخانه‎ها، مراکز آموزشی و پژوهشی، دانشگاه‌ها، حوزه‎های علمیه، مدارس و مساجد پیش‎بینی شده که طبق ضوابط و مقررات به آن‎ها تحویل داده می‎شود.
وی در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب گلستان گفت: این نمایشگاه از 28 آذرماه لغایت چهارم دی‎ماه سال‎جاری در محل دائمی نمایشگاه بین‎المللی گرگان برگزار می‎شود که ساعات بازدید صبح‎ها از ساعت 9 تا 11:30 دقیقه و عصرها از ساعت 15 تا 21 خواهد بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به اجرای برنامه‎های ویژه در نمایشگاه کتاب گلستان اشاره کرد و یادآور شد: برای اولین بار در سطح کشور شهرنامه‎های علمی، فرهنگی، هنری و ادبی که به 14 مجلد آراسته شد با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به فرمانداران و امام جمعه هر شهرستان داده می‎شود.
منتظری ادامه داد: اهدا کتاب به 100 مدرسه و مسجد، حضور کاروان اهدا کتاب به 60 پایگاه انتظامی سراسر استان، کاروان پیاده‎روی به سمت نمایشگاه متشکل از 500 نفر از هنرمندان، ورزشکاران، خبرنگاران، دانشجویان، جمعیت هلال‎ احمر، کودکان، نوجوانان و محققان، اول دی‎ماه از مکان تالار فخرالدین‌اسعد ‎گرگانی به سمت نمایشگاه برگزار می‎شود که در هنگام ورود هر کدام از افراد 20 هزار تومان بن کتاب دریافت می‎کنند.
وی خاطرنشان کرد: رونمایی از تازه‎های کتاب گلستان، اجرای نمایش با معرفی کتاب، اجرای سرود همراه با مسابقات فرهنگی و هنری، برگزاری مراسم تعزیه، نشست‎های فرهنگی هنری و نقد کتاب از برنامه‎هایی است که در نمایشگاه کتاب شاهد خواهیم بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان عنوان کرد: غرفه‎ای در این نمایشگاه تدارک دیده شده تحت عنوان "کتاب در آیینه اندیشه‎ها" که افراد مجاز هستند از یک تا سه سطر نوع نگاه و برداشت خود را از کتاب و پژوهش بنویسند که از مجموعه این‎ها، کتابی با نام نویسندگان جملات، به چاپ خواهد رسید.  
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول