اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هیئت انصار ولایت دارالعباده یزد منتشر کرد؛

نخستین کتاب سالنامه قمری محرم تا محرم

خبرگزاری فارس: نخستین کتاب‌ سالنامه قمری محرم تا محرم از سوی هیئت انصار ولایت دارالعباده یزد منتشر شد.

نخستین کتاب سالنامه قمری محرم تا محرم
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، نخستین کتاب سالنامه قمری محرم تا محرم با مبنا قراردادن مناسبت‌های قمری و محتوی روزشمار شمسی و میلادی، همراه با روزشمار تاریخی کربلا، ذکر مناسبت‌های مذهبی و ملی، بیانات علما در مورد فلسفه و پیام‌های قیام عاشورا، آداب عزاداری و اشعار و ... با استفاده از منابع معتبر شیعی منتشر شد.
نخستین سررسید قمری همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) به همت واحد پژوهش هیئت انصار ولایت دارالعباده یزد منتشر شد.
این سالنامه شامل بخش مناسبت‌ها در بردارنده ذکر وقایع تاریخی منطبق با روزهای شمسی و قمری که بعضاً در سایر سررسیدها ذکر نشده، است.
با کاروان حسینی نیز از دیگر بخش‌های این سالنامه است که سیر حرکت کاروان امام حسین (ع) از مدینه تا مدینه، که از 15 رجب مقارن با مرگ معاویه و حوادث و اتفاقات بعد از آن و شروع حرکت کاروان است، آغاز شده و در آخر ربیع‌الاول مقارن با ایام بازگشت کاروان اسرا به مدینه به پایان می‌رسد.
بخش کلام نور این سالنامه نیز شامل بیانات گهربار حضرت امام خمینی (ره) و آیت‌الله خامنه‌ای در مورد فلسفه قیام عاشورا، درس‌های عاشورا، پیام‌های عاشورا و عبرت‌های عاشورا و برخی از مناسبت‌های سال است که از سایت دفتر مقام معظم رهبری و کتاب صحیفه نور و نرم‌افزار صهبا استخراج شده است.
از دیگر بخش‌های این سالنامه می‌توان به آداب و سیره عزداری‌ها، زیارت امام حسین (ع)، اعمال محرم و صفر، سیره علما، اشعار و مدایح و مراثی اهل بیت(ع)، اوقات شرعی، معرفی هیئت‌های مذهبی و ... اشاره کرد.
در انتشار این سالنامه از منابع معتبری همچون مفاتیح‌الجنان، مفاتیح‌ نوین، المراقبات، وقایع‌الایام و ... استفاده شده است.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول