اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده خبرگان رهبری:

روحانیان در جامعه نقش محوری دارند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: روحانیان در جامعه نقش محوری دارند و رسالت روحانیان در زمان حاضر نسبت به گذشته بسیار سنگین‌‌تر و حساس‌تر است.

روحانیان در جامعه نقش محوری دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه آیت‌الله سیدعلی اکبر قریشی در همایش روحانیان شاغل در منطقه پنج عقیدتی سیاسی ناجا اظهار داشت: نمایش چهره واقعی اسلام مهمترین وظیفه علما و روحانیان در عصر حاضر است.
وی افزود: روحانیان با اجرای کارهای فرهنگی و تشویق جوانان به شرکت در مساجد موجبات تقویت باورهای دینی و اعتقادی آنان را فراهم آورند.
این مسئول همچنین به پیشرفت‌های ایران اسلامی در بخش‌های مختلف اشاره کرد و همه این پیشرفت‌ها را نتیجه ولایت مداری ملت بزرگ ایران دانست.
قریشی با بیان اینکه نقش محوری روحانیت در ایجاد و تقویت وحدت اسلامی انکارناپذیری است، اظهار داشت: تمام احکام اسلامی در راه بقا و سعادت مسلمانان است که تبیین این امر بسیار مهم و موثر است.
وی توسعه هرچه بیشتر فرهنگ دینی و اسلامی در کشور را ضروری خواند و تاکید کرد: باید با برنامه‌‌ریزی‌های علمی و عملی کردن آن در تعمیق و ترویج این فرهنگ به ویژه در میان جوانان اقدام کرد.
همایش سالانه روحانیان منطقه پنج عقیدتی سیاسی ناجا با حضور روسای عقیدتی سیاسی استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و اردبیل در مجتمع امام علی(ع) انتظامی ارومیه برگزار شد.
ارتقای سطح آگاهی و بینش و بصیرت سازمانی روحانیان به ویژه در مورد شناخت جنگ نرم، توجیه و اطلاع‌رسانی در زمینه آخرین تحولات و مسائل سیاسی جاری، افزایش انسجام و وحدت رویه در اجرای برنامه‌ها و نحوه ارتقای سطح همکاری و هماهنگی فیمابین و اطلاع‌رسانی در زمینه ماموریت‌های سازمانی به ویژه با در نظر گرفتن رویکرد جدید و توجه به امر آموزش قرآن کریم و برنامه‌های قرآنی و و فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی برای کارکنان از جمله اهداف این همایش بود.
تبیین و تشریح سیاست‌ها و راهبردهای فرهنگی در برنامه پنجم توسعه، ابلاغ تدابیر جدید رئیس عقیدتی سیاسی ناجا، بررسی نحوه تاثیرگذاری بیشتر روحانیان در تحقق رسالت فرهنگی، برگزاری نشست‌های تخصصی در راستای چالش های عمده فراروی ماموریت های منطقه‌ای، بهینه‌سازی دستورالعمل‌ها و بخشنامه های سازمانی، برگزاری طرح آموزش چهره به چهره در کلانتری‌ها و پاسگاه‌های حوزه محل برگزاری همایش از دیگر اهداف اعلام شده در این همایش است.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول