اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم خبر داد:

افزایش مبتلایان به هپاتیت B در جم

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم از افزایش مبتلایان به هپاتیت B در جم خبر داد.

افزایش مبتلایان به هپاتیت B در جم
به گزارش خبرگزاری فارس از جم احمد قاسمی در جلسه پیشگیری از بیماری هپاتیت B در شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم اظهار داشت: تلاش برای سلامتی و نشاط افراد جامعه از مهم‌ترین برنامه‌های شبکه بهداشت است و امیدوار هستیم بتوانیم در این مسیر گام برداریم.
وی افزود: بهبود شاخص‌های بهداشتی و درمانی در جم مد نظر مسئولان بهداشتی است و با تجهیز خانه‌های بهداشت و تجهیز مراکز بهداشتی در این راستا گام برداشته‌ایم.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم از افزایش مبتلایان به هپاتیت B در جم خبر داد و خاطرنشان کرد: با وجود تلاش‌های صورت گرفته، شیوع موارد هپاتیت B در جم، طی سال‌های 85 تاکنون از روند صعودی برخوردار بوده است.
قاسمی اضافه کرد: هم‌اکنون قریب به 98 مورد مبتلا به هپاتیت B در سطح شهرستان جم، شناسایی شده است.
وی در تشریح این بیماری گفت: هپاتیت یک بیماری شایع است که به علت التهاب کبد ایجاد می‌شود و یکی از عوامل ایجادکننده آن، ویروس‌های شایع هپاتیت، بالاخص هپاتیت B است؛ ایران از جمله کشورهای با شیوع متوسط این بیماری است که به طور متوسط بین دو تا هشت درصد جمعیت مبتلا به هپاتیت B را در خود دارد. 
این مسئول در ارتباط با نحوه انتقال این بیماری بیان کرد: انتقال از طریق یکی از اعضای خانواده به سایرین، انتقال از مادر باردار مبتلا به جنین، وجود مراکز ارایه‌‌دهنده خدمات سنتی از قبیل حجامت، سوراخ کردن گوش، ختنه و دندانسازی‌های تجربی، معتادان تزریقی و انتقال از طریق استفاده از لوازم مشترک در آرایشگاه‌ها از مهم‌ترین راه‌های انتقال هپاتیت B است.
قاسمی از تهیه پرسشنامه‌های جمع‌آوری اطلاعات از خانواده‌های فرد مبتلا در جم خبر داد و بیان داشت: تهیه، توزیع و نصب پوسترها، بروشورها و بنرهای اطلاع‌رسانی در اماکن پرخطر، دعوت از آرایشگاه‌های زنانه و مردانه برای اطلاع‌رسانی آموزشی به مراجعان، نظارت بر مراکز دندانپزشکی و ارایه‌دهنده خدمات طب سنتی در سطح شهرستان، ارسال پیامک‌های اطلاع‌رسانی آموزشی در جمعیت تحت پوشش و توجیه بهورزان در زمینه آموزش به گروه‌های پرخطر از مهم‌ترین مصوباتی است که در شهرستان جم برای کنترل این بیماری به تصویب رسیده است.
وی اذعان داشت: برای بهبود وضعیت بهداشتی و درمانی شهرستان جم از تمام امکانات و ظرفیت موجود استفاده می‌کنیم و امیدوار هستیم که به نتایج مطلوبی برسیم.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول