اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان نمین:

مواد مخدر صنعتی سوغات غرب برای انحراف نسل آینده انقلاب است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان نمین گفت:‌ ترویج و توزیع مواد مخدر صنعتی با قیمت ارزان در حقیقت هدف استکبار جهانی برای به انحراف کشیدن جوانان ارزشی انقلاب اسلامی است.

مواد مخدر صنعتی سوغات غرب برای انحراف نسل آینده انقلاب است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدتقی دریتیم عصر امروز در جلسه اتاق فکر مبارزه با مواد مخدر شهرستان نمین اظهار داشت:‌ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن با ناتوانی از تسلیم کردن انقلاب اسلامی در برابر اندیشه‌های مختلف به راه رونق اعتیاد در کشور و تسلیم کردن ایران با همین ابزار و حربه پرداخته و در سال‌های اخیر کوشیده است با اشکال مختلف مواد مخدر صنعتی را به کشورمان سرازیر کند.
وی با اعلام این‌که مواد مخدر صنعتی بسیار خطرناک‌تر و کشنده‌تر از مواد مخدر سنتی است، تصریح کرد: دشمنان ما امروز به انحای مختلف سعی می‌کنند اعتیاد را به داخل مدارس و بین محافل جوان و نوجوان بکشانند و از این طریق قادر باشند تا اراده نسل آینده ما را در برابر ایمان و حفظ باورهای اسلامی کند و ناکارآمد کنند.
دریتیم پیشگیری از اعتیاد را بهترین شیوه مقابله با این مواد افیونی اعلام کرد و افزود: اگر مبارزه با اعتیاد شکل فراگیر مردمی به خود بگیرد از دخالت‌های نابجای مسئولان دولتی نتیجه‌ای پرثمر و شاخص‌تر خواهد داشت به همین دلیل ما از مراکز پیشگیری از اعتیاد با همکاری بخش خصوصی استقبال کرده و حمایت می‌کنیم.
این مسئول از راه‌اندازی دو مرکز ترک اعتیاد در شهر نمین و راه‌اندازی دو مرکز دیگر در شهرهای آبی‌بیگلو و عنبران در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اضافه کرد: همه این مراکز توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.
فرماندار شهرستان نمین برگزاری دوره‌های آموزشی، آگاه‌سازی خانواده‌ها، مربیان و دانش‌آموزان را در این باب بسیار ضروری توصیف کرد و ادامه داد: تا زمانی که امکان دسترسی آسان به مواد مخدر و قرص‌های روان‌گردان به اشکال مختلف وجود دارد، امکان مقابله با این پدیده زشت بسیار سخت می‌باشد.
دریتیم تلاش نیروی انتظامی را در برخورد قاطع با سوداگران مرگ یادآور شد و گفت:‌ 96 معتاد در دو مرکز ترک اعتیاد نمین به صورت دوره‌ای تحت درمان قرار گرفته و سعی می‌شود از اعتیاد آنها جلوگیری شود.

اعتیاد مادر ناهنجاری‌های اجتماعی است

فرمانده انتظامی شهرستان نیر در همایش پیشگیری از اعتیاد که با حضور جمعی از خانواده‌ها در کمیته امداد نیر برگزار شد، اظهار داشت:‌ اعتیاد مادر تمام ناهنجاری‌های اجتماعی است و از آن به عنوان ام‌الفساد یاد می‌شود.
سیدداود موسوی با بیان اینکه اعتیاد امروز اعتیاد بسیار پیچیده و در عین حال خطرناک است، تصریح کرد: ما امروز شاهد ورود قرص‌ها و مواد مخدری هستیم که در کمترین فرصت سبب مرگ مصرف‌کننده شده و پیامدها و آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی مختلفی را به دنبال دارد.
وی نحوه آموزش و تربیت فرزندان را در این حوزه بسیار ارزشمند خواند و خاطر نشان کرد: اگر والدین ما الگوی مناسبی را به فرزندان خود عرضه کنند این الگوها اعم از دینی، مکتبی و مذهبی حافظ فرزندان آنها در فرو افتادن به دامن اعتیاد می‌باشد.
فرمانده انتظامی شهرستان نیر بحث اوقات فراغت دانش‌آموزان و پر کردن سالم و صحیح آن را موضوع با اهمیت خواند و اضافه کرد: بایستی خانواده‌ها به این امر توجه کنند تا مبادا فرزندانشان در باتلاق دوستان ناباب و تفریحات ناسالم سر از اعتیاد درآورند.
موسوی نتیجه و سرآمد اعتیاد را سست شدن نظام خانواده و زمینه‌سازی برای طلاق زن و شوهر دانست و ادامه داد: اگر چه طلاق به نحوی رهایی دو فرد ناهمگون از قید و بند زندگی ناسالم است اما فرزندان طلاق سر از اعتیاد در می‌آورند و این کمین‌گاه آنها را به ورطه تباهی و فساد می‌کشاند.
مدیر کمیته امداد شهرستان نیر در این همایش تربیت صحیح فرزندان در خانواده‌ها را ارزشمند خواند و خواستار توجه به مؤلفه‌های پیشگیری از اعتیاد شد.
یحیی حمزه‌اربابی گفت:‌ خانواده‌ها باید با مدیریت صحیح و درست در خانواده بر مشکل فقر، اعتیاد و ناهنجاری‌های اجتماعی دیگر غلبه کنند و نگذارند باورهای غلط و برخی اندیشه‌های ناصحیح در نظام خانوادگی آنها تزلزل ایجاد کند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول