اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تخلف در کافی‌نت‌های اردبیل؛

سرقت اینترنتی از حساب مشتری در اردبیل؛ مجرم دستگیر شد

خبرگزاری فارس: با وجود هشدارهای پلیس فتا در روزهای گذشته متصدی یکی از کافی‌نت‌ها در اردبیل با پی بردن به رمز دوم حساب بانکی مشتری مبلغ 4 میلیون ریال سرقت کرد.

سرقت اینترنتی از حساب مشتری در اردبیل؛ مجرم دستگیر شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس در اردبیل این متصدی کافی‌نت در اردبیل که سارق از آب درآمد با اطلاع از رمز دوم حساب بانکی مشتری و سرقت آن اقدام به واریز مبلغی وجه نقدی به حساب اینترنتی فروشگاه‌ها کرده که این سارق با تلاش مأموران پلیس دستگیر شد.
به دنبال اطلاع پلیس و ارجاع پرونده‌ای از کلانتری 14 شهدای اردبیل به پلیس فتا در زمینه سرقت اینترنتی مأموران مجرب پلیس فتا دست به کار شده و در جستجو و تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که برداشت غیرمجاز از حساب بانکی به صورت اینترنتی در یکی از کافی‌نت‌ها جرمی مشهود و معلوم برای صاحب آن مجموعه است که بر همین اساس مأموران این یگان تحقیقات خود را در مورد موضوع پرونده و کشف این کلاهبرداری به سرانجام رساندند.
در ادامه این تحقیقات مشخص شد که صاحب کافی‌نت در اردبیل در دو مرحله مبلغ 4 میلیون و 600 هزار ریال را به صورت اینترنتی به حساب فروشگاه مورد نظر خود واریز و با رمز دوم صاحب حساب به سرقت دست زده است.
بعد از پیگیری‌ها و پی بردن به موارد یاد شده مأموران پلیس طی اقدامی با هماهنگی مقام قضایی در استان اردبیل فرد خاطی را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.
در بازجویی و تحقیقات به عمل آمده از این فرد، صاحب کافی‌نت به جرم خود اعتراف و متهم بعد از تشکیل پرونده‌ای به مقامات قضایی تحویل داده شد.
چند روز پیش پلیس فتا با تذکر و اخطار به بهره‌برداران و استفاده‌کنندگان از فضای اینترنتی و مجازی به ویژه از طریق کافی‌نت‌ها از آنها خواسته شده بود که به هیچ وجه اطلاعات شخصی و بانکی خود را در اختیار صاحبان کافی‌نت قرار ندهند و در زمینه سرقت‌های اینترنتی و کلاهبرداری‌ها از طریق فضای مجازی هوشیار باشند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول