اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دماوند:

دماوند ظرفیت شکل‏گیری شهر قرآنی را دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان دماوند گفت: این شهرستان ظرفیت لازم را برای شکل‏گیری شهر قرآنی دارد.

دماوند ظرفیت شکل‏گیری شهر قرآنی را دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، علیرضا قاسمی‏فرزاد بعد از ظهر امروز در جلسه شورای قرآن شهرستان دماوند که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان دماوند با وجود داشتن مردمی متدین و معتقد، ظرفیت لازم را برای تبدیل شدن به شهر قرآنی دارد.
وی اضافه کرد: وجود یک مرکز قرآنی در سطح شهر نیازی است که می‏توان با در اختیار قرار گرفتن یکی از مدارس بدون استفاده و قابل بازسازی در شهرستان دماوند با همت ستاد نوسازی مدارس منطقه و مدیریت آموزش و پرورش، آن را برطرف کرد.
فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی یک امر مورد توجه و ضروری برای کشور اسلامی ایران است.
قاسمی‏فرزاد تصریح کرد: این حرکت بزرگ برای ایجاد 2 میلیون حافظ فرهنگی از سوی آموزش و پرورش تقویت شد که ایجاد یک مرکز قرآنی در شهرستان دماوند می‏تواند زمینه‏ای برای تربیت و معرفی حافظان شهرستانی به ویژه فرهنگیان در استان تهران باشد.
وی ایجاد مرکز قرآنی با هدف پرورش حافظان و قاریان قرآن از سن کودکی تا میانسالی را یکی از برنامه‏های شایسته آموزش و پرورش شهرستان دماوند عنوان کرد.
فرماندار شهرستان دماوند گفت: این مهم می‏تواند در توسعه و ترویج قرآن، مبانی قرآنی، قرائت و حفظ قرآن بسیار موثر باشد.
قاسمی‏فرزاد با اشاره به اینکه توجه به مفهوم واقعی قرآن به عنوان درس زندگی برای هدایت بشر، خاطرنشان کرد: اگر چه روح قرآن، انسان را حتی در هنگام قرائت و آموزش همراهی می‏کند اما لازم است برای تاثیرگذاری بیشتر این کتاب آسمانی در زندگی از تفسیر قرآن در کلاس‏های آموزشی نیز بهره جست.
وی معرفی شهرستان دماوند به عنوان شهری قرآنی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ایجاد یک شهر قرآنی نیاز به بستر و شرایط مناسبی دارد که با توجه به زیرساخت‏های موجود در شهرستان دماوند به عنوان دارالمومنین، می‏توان زمینه ایجاد شهر قرآنی را فراهم کرد.
فرماندار شهرستان دماوند گفت: ایجاد شهر قرآنی در شهرستان دماوند می‏تواند در تحکیم بنیاد خانواده و ترویج قرآن در بین جوانان بیش از پیش تاثیرگذار باشد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول