اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان تأکید کرد:

لزوم تقاضامحور بودن پژوهش

خبرگزاری فارس: رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان بر لزوم تقاضامحور بودن پژوهش تأکید کرد و گفت: پژوهشی که بومی و موردنیاز نباشد به توسعه و ثروت نمی‌انجامد.

لزوم تقاضامحور بودن پژوهش
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدمهدی گودرزی‌سروش ظهر امروز در جمع خبرنگاران همدان، اظهار کرد: جهاددانشگاهی به‌عنوان یک نهاد انقلابی است که در پیشبرد اهداف و چشم‌انداز ترسیم شده جامعه اسلامی ایران، گام برمی‌دارد که در این راستا از اعمال سلایق شخصی در راهکارها و برنامه‌های استراتژیک دوری می‌جوید.
وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی واحد همدان در چند محور پژوهشی، آموزشی و فرهنگی در حال فعالیت است، تصریح کرد: ایجاد فرهنگ پژوهش در بین مردم، دانشجویان، دانش‌آموزان و اساتید و ارتباط با مراکز علمی و دستگاه‌های اجرایی از جمله برنامه‌های این واحد است و تفاوت آن با دانشگاه‌ها بر این است که ایده دانشگاه‌ها را به‌عمل و ثروت تبدیل می‌کند.
رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی جهاددانشگاهی به فعالیت مرکز رویان اشاره و ایجاد بانک نگهداری خون بندناف را از جمله دستاوردهای آن دانست و گفت: بانک خون بندناف از سال 87 در همدان ایجاد شده است که کار بسیار ارزشمندی در راستای نگهداری خون بند ناف در استان است و می‌تواند در درمان بیماری‌های خونی صعب‌العلاج مؤثر واقع شود.
وی با بیان اینکه جهاد به‌عنوان یک نهاد انقلابی به دنبال کارهای بر زمین مانده و فعالیت‌هایی است که منجر به امور خیر می‌شود، افزود: در صدد ایجاد مرکز رشد اقماری برای جهاد دانشگاهی واحد همدان در سال 91 هستیم که در راستای فعالیت‌های پژوهشی بوده و بحث اشتغال‌زایی را نیز مورد توجه قرار می‌دهد.
گودرزی‌سروش با بیان اینکه بحث آموزش در جهاددانشگاهی در دو فاز علمی و کاربردی فعالیت می‌کند، عنوان کرد: با توجه به سیاست‌های جهاددانشگاهی به دنبال راه‌اندازی رشته‌های متصف به اسلام هستیم چرا که رشته‌های کنونی بیشتر ترجمه کتب غربی است و با توجه به هدف تحول در علوم انسانی در رشته‌های تخصصی چون معماری و شهرسازی نیز باید اسلامی شدن مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه برگزاری نشست‌های مختلف علمی با رویکرد اکونوژیک، مسابقه کتابخوانی جهاد اقتصادی و سمینار آشنایی با پارک عام و فناوری از جمله فعالیت‌های هفته پژوهش واحد جهاد دانشگاهی همدان است، یادآور شد: این واحد جهاددانشگاهی فعالیت‌های مختلفی در زمینه مطالعات علمی و برنامه‌های فرهنگی انجام می‌دهد چرا که اعتقاد بر این است که لازمه علم توسعه پایدار، پژوهش است.
رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان با بیان اینکه بنا بر بیانات رهبری تحقیق، مجاهدت مستمر است، اظهار کرد: تفکر و تحقیق مقوله دینی ما و بر گرفته از دین مبین اسلام است چرا که اسلام دین تفکر، اندیشه و تحقیق است و با این وصف نیز تحصیل علم و پژوهش برای ما امری مقدس است.
وی با تأکید بر لزوم تقاضا محور بودن پژوهش، عنوان کرد: پژوهشی که بومی و موردنیاز نباشد به توسعه و ثروت نمی‌انجامد و فقط صرف کردن هزینه است و بر این اساس باید پتانسیل‌ها و نیازهای جامعه را در راستای پژوهش‌ها بشناسیم.
گودرزی‌سروش در پایان به برنامه‌های سال 91 این واحد جهاد دانشگاهی اشاره و بیان کرد: ایجاد مرکز رشد، آموزش تخصصی مربی گری، ایجاد مرکز تحقیقات و کشت گیاهان دارویی، ایجاد مرکز آموزشی تحقیقاتی برای واحد جهاد دانشگاهی همدان با استفاده از نمادها و الگوهای اسلامی، ایجاد یک شعبه از پژوهشگر هنر، فرهنگ و معماری و ایجاد مرکز وحدت حوزه و دانشگاه شهید مفتح در همدان از جمله این برنامه‌ها است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول