اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس ‌جمهور:

‌2 وزیر پیگیر اجرایی‌ شدن مصوبه بیمه زنان خانه‌دار هستند

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس‌جمهور گفت: با وزیر اقتصاد و کار صحبت‌هایی برای پیگیری اجرایی‌شدن بیمه زنان خانه‌دار شده است.

‌2 وزیر پیگیر اجرایی‌ شدن مصوبه بیمه زنان خانه‌دار هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مریم مجتهدزاده ‌در حاشیه دومین روز گردهمایی زنان وزارت راه و شهرسازی که در سالن همایش‌های فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد برگزار شد اظهار داشت: بیمه زنان خانه‌دار در سال 81 به تصویب رسید.
مشاور رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور نیز تاکیداتی برای اجرایی‌شدن این امر تاکنون داشته‌اند، افزود: بر اساس این مصوبه مقرر شده بود که هر سال یک میلیون نفر زن زیر پوشش بیمه زنان خانه‌دار قرار بگیرند.
رئیس مرکز زنان و خانواده با اشاره به اهمیت ایجاد بیمه برای زنان خانه‌دار ادامه داد: بر این اساس در حال پیگیری اجرایی‌شدن این موضوع هستیم که در این راستا و به منظور اجرایی‌شدن مصوبه بیمه زنان خانه‌دار با وزیر کار و امور اجتماعی و نیز وزیر اقتصاد صحبت‌های را انجام داده‌ایم.

بررسی ساز و کارهای اجرایی‌شدن بیمه زنان خانه‌دار
مجتهدزاده افزود: در راستای اجرایی‌کردن بیمه زنان خانه‌دار باید ساز و کارهای لازم برای اجرایی‌شدن و عملیاتی‌شدن آن منظور شود بر این اساس تاکنون ساز و کارها و طرح‌هایی ارائه شده است که در آن معایب و محاسن این طرح‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: با اجرای بیمه زنان خانه‌دار در سطح کشور می‌توان گفت که گامی در راه ارزش نهادن برای خدمات زنان خانه‌دار برداشته شده است.
مشاور رئیس‌جمهور تاکید کرد: البته در این راه آنچه که مشخص است این است که زنان ایرانی در مقابل اقدامات و فعالیت‌‌های خود در حوزه خانه و امر خانه‌داری، امور را بدون هر گونه پاسداشتی و تنها با عشق و علاقه خود به خانواده انجام می‌دهند و این بیمه نیز قابل قیاس با ارزش‌های یک زن خانه‌دار ایرانی نیست.

بودجه کلان دولتی برای اجرایی‌شدن 700 هزار شغل خانگی
مجتهدزاده در ارتباط با مشاغل زنان گفت: دولت در راه اجرایی مشاغل خانگی بودجه‌ای کلان را اختصاص داده است که بر‌اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حوزه مشاغل خانگی در حدود 700 هزار شغل خانگی ایجاد شود.
مشاور رئیس‌جمهور در ادامه به نگاه موجود در ارتباط با مشاغل خانگی در کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه در ارتباط با مشاغل خانگی این گونه برداشت می‌شود که مشاغل خانگی همان کارهایی است که در خانه توسط یک زن برای اداره امور خانه انجام می‌شود و در این راه شغلی خانگی در حوزه صنعت نمی‌توان اجرایی کرد.
وی تاکید کرد: در حال حاضر در کشورهای اروپایی و حتی کشور مانند چین بخش قابل توجه‌ای از امور اقتصادی کشور توسط کارها و مشاغل خانگی اداره می‌شود.
رئیس مرکز زنان و خانواده گفت: تاکنون در حدود 29 شغل خانگی در کشور شناسایی شده است که با استفاده از این شغل‌ها می‌توان ظرفیت قابل توجهی برای اشتغال بانوان در خانه فراهم کرد.
مجتهد زاده در ارتباط با اقدامات انجام شده در سایر حوزه‌ها اظهار داشت: در بودجه سال 91 مقرر شده است که برای نخستین بار در کشور و با اهتمام دستگاه‌ها اقداماتی در حوزه عفاف و حجاب اجرایی شود.
وی ادامه داد: همچنین در این راه از وزارت علوم خواسته شده است که نسبت به ایجاد رشته‌ای در حوزه مد و لباس اسلامی در سال 91 اقداماتی را انجام دهد.

ایجاد کتابخانه‌های سیار
مشاور رئیس‌جمهور در ادامه به اهمیت کتابخوانی به ویژه برای زنان خانه‌دار با توجه به زمان آزاد آنان اشاره کرد و اظهار داشت: در این راه باید به گونه‌ای عمل کرد که امکان دسترسی تمام اقشار جامعه به استفاده از کتاب فراهم شود.
وی افزود: بر این اساس طرح کتابخانه‌های سیار ارائه شده است و دستورالعمل اجرایی آن به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داده شده است تا با ایجاد کتابخانه‌های سیار زمینه برای بهره‌مندی زنان خانه‌دار از کتاب نیز فراهم شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول