اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چناران:

مساجد با فعالیت گسترده در حوزه‌های مختلف نهادی تاثیرگذار است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان چناران گفت: برخی مساجد با توجه به فعالیت گسترده درحوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و مذهبی به یک نهاد تاثیرگذار تبدیل می‌شوند.

مساجد با فعالیت گسترده در حوزه‌های مختلف نهادی تاثیرگذار است
سید علی حسینی در جمع مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چناران اظهار داشت: فعالیت‌های مساجد منحصر به امور مذهبی نیست بلکه با ایجاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به سمت فرهنگی و هنری سوق داده می‌شوند. 
فرماندار چناران افزود: مسجد پایگاه اصلی مسلمانان محسوب می‌شود و اکثر فعالیت‌ها با محوریت مسجد برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در سطح شهرستان به ویژه در سطح روستاها یک خلا بزرگی به نام فرهنگی احساس می‌شد که با توجه به اهمیت حوزه فرهنگی این مهم در روستاها با ایجاد خانه‌های عالم، کتابخانه، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و پایگاه‌های بسیج گام برداشته شد.
حسینی بیان داشت: طبق توافقنامه با استانداری و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان 500 کانون مسجد در سطح روستاهای استان ایجاد شود که از این مجموع 10کانون به شهرستان چناران تعلق گرفت.
نماینده عالی دولت در شهرستان چناران افزود: از 10 کانون 9 کانون احکام و پروانه فعالیت آنان صادر شده که به ازای هر کانون 26 میلیون و 500 هزار ریال برای آغاز کار کانون‌های تازه تاسیس اختصاص یافته است.
حسینی ادامه داد:20 کانون دیگر شهرستان سهمیه داده شده که با پیگیری مسئولان ذی‌ربط این تعداد نیز در مساجد شهرستان راه‌اندازی شود.
فرماندارشهرستان چناران افزود: هیئت‌امنا مساجد نگاهشان مسائل فرهنگی باشد و به امور اعتقاد داشته باشد.
حسینی خطاب به مدیران کانون‌ها تاکید کرد: کانون‌های مساجد با یک دیگر تعامل داشته و از تجارب یکدیگر استفاده کنند.
وی تصریح کرد: کانون‌های تازه تاسیس فعالیت‌هایشان منطبق با سیاست‌های نظام و رهبری باشد و از افتادن در دام‌های سیاسی و بهره‌برداری شخصی پرهیز کنند.
 انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول