اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای میزبانی جام یادگار امام؛

فدراسیون کشتی منتظر اعلام آمادگی قم است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت کشتی استان قم گفت: فدراسیون کشتی از قم برای میزبانی هشتمین دوره پیکارهای بین المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام قم کسب تکلیف کرده است.

فدراسیون کشتی منتظر اعلام آمادگی قم است
محسن حلوایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار داشت:  پیش از این با توجه به پیگیری‌های مستمر هیئت کشتی استان خوزستان و نظر مساعد فدراسیون کشتی سابق، زمزمه‌هایی مبنی بر انتقال این جام به خوزستان به گوش می‌رسید اما فدراسیون کشتی همچنان به قم به عنوان برگزار کننده و میزبان دوره جدید این رقابت‌ها نظر دارد.
وی ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان و هیئت کشتی استان قم تا کنون میزبان هفت دوره متوالی و موفق پیکارهای بین‌المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام بوده و بدون هیچ کم و کاستی این مسابقات با حضور کشتی‌گیران داخلی و فرنگی‌کاران مطرح خارجی در قم برگزار شده است.
رئیس هیئت کشتی استان قم ادامه داد: با اینکه خوزستانی‌ها سعی می‌کنند میزبانی جام یادگار امام را از قم بگیرند اما هنوز هم شرایط مساعدی برای برگزاری پیکارهای بین‌المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام در قم وجود دارد و امیدوارم بتوانیم با همکاری فدراسیون کشتی این مسابقات را بار دیگر در قم برگزار کنیم.
وی یادآور شد: طبق تقویم فدراسیون جهانی کشتی (فیلا) هشتمین دوره پیکارهای جام یادگار امام روزهای میانی اسفند امسال برگزار می‌شود اما در یکی دو روز آینده با جمع‌بندی و در نظر گرفتن تمام جوانب شرایط خود را برای برگزاری این رقابت‌ها به فدراسیون کشتی اعلام خواهیم کرد.
حلوایی تاکید کرد: قم از توانمندی و استعداد بسیار بالایی در کشتی برخوردار است و ما توانمندی و آمادگی کاملی برای برگزاری این دوره از رقابت‌ها داریم ولی یکی از مسائل مهم در نظر گرفتن نیازهای مالی این دوره از رقابت‌هاست.
تا کنون هفت دوره متوالی از پیکارهای بین المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام که یکی از رقابت‌های معتبر و مهم رسمی کشتی فرنگی دنیا در تقویم فدراسیون جهانی کشتی به ثبت رسیده است، در قم برگزار شده و باید منتظر مشخص شدن میزبان دوره هشتم این رقابت‌ها ماند.
این در حالی است که شایعه احتمال تغییر میزبان رقابت‌های کشتی فرنگی جام یادگار امام (ره) و اینکه این رقابت‌ها در استانی غیر از قم برگزار شود، در یکی دو سال اخیر همواره بر سر زبان‌ها بوده است و در جریان مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی جوانان کشور که آبان ماه در شهر مقدس قم برگزار شد، بیش از پیش قوت گرفت.
در حاشیه برگزاری این رقابت‌ها رئیس هیئت کشتی استان خوزستان در رایزنی با محمدرضا یزدانی خرم رئیس سابق فدراسیون کشتی خبر از میزبانی خوزستان در برگزاری هشتمین دوره پیکارهای بین المللی جام یادگار امام داد، اما بعد از رفتن یزدانی خرم از فدراسیون کشتی و روی کار آمدن خطیب به عنوان سرپرست این فدراسیون، قرار است که قم آمادگی خود را برای برگزاری این دوره از رقابت‌ها هر چه سریع‌تر به فدراسیون کشتی اعلام کند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول