اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی خراسان جنوبی محقق شد؛

معرفی و شبیه‌سازی قبرستان تاریخی روستای آسو

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: قبرستان تاریخی روستای آسو و محوطه تاریخی کله کوپ آیسک در نمایشگاه پژوهش شبیه‌سازی می‌شود.

معرفی و شبیه‌سازی قبرستان تاریخی روستای آسو
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، محمد رضایی اظهار داشت: این نمایشگاه از تاریخ 23 تا 26 آذر ماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان دایر است که این اداره کل بخش قابل توجهی از فعالیت‌های مطالعاتی و پژوهشی خود را در معرض دید علاقمندان قرار داده است.
وی ادامه داد: قبرستان تاریخی روستای آسو جزو تدفین‌های منحصر به فرد دوره تیموریان بوده که در آن ظروف سفالی مانند بشقاب، کاسه و زیر سرمردگان قرار گرفته و هیچ نمونه تدفینی به این شکل در دوره اسلامی کشف نشده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی افزود: محوطه پیش از تاریخ کله کوپ آیسک سرایان نیز در نوع خود بی‌نظیر است که در آن فرد به صورت چمباتمه (جنینی) دفن می‌شده و در فضای دیگری در کنار فرد (داخل قبر) ابزارهای سنگی و ظروف سفالی که متعلق به هزاره سوم قبل از میلاد است قرار گرفته است.
رضایی تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی این دو محل تاریخی را در محل نمایشگاه هفته پژوهش شبیه‌سازی کرده و توسط کارشناسان این مکان برای علاقمندان معرفی و نحوه کاوش توضیح داده می‌شود.
وی یادآور شد: فعالیت‌های پژوهشی و مطالعاتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی مانند گزارش‌های باستان‌شناسی و مردم‌شناسی شهرستان بیرجند و سایر شهرستان‌ها، معرفی باغ‌های تاریخی، گزارش‌های پژوهشی بافت تاریخی خراسان جنوبی و مستندنگاری‌ها در این نمایشگاه معرفی شده است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول