اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان:

استقرار شبکه مانیتورینگ در جاده‌های کردستان الزامی است

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: کنترل و ساماندهی فعالیت‌های امدادی در محورهای مواصلاتی استان نیازمند استقرار شبکه کنترلی مانیتورینگ است.

استقرار شبکه مانیتورینگ در جاده‌های کردستان الزامی است
اردوان نوسودی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: به دلیل شرایط خاص محورهای مواصلاتی و برفگیر استان و عدم دسترسی سریع و مناسب به آنها به ویژه در فصول سرد سال، برای مقابله سریع‌تر با حوادث و مدیریت و کنترل اتفاقات در این محورها تقویت سیستم‌های نظارتی نظیر استفاده از شبکه‌های دوربین‌های مدار بسته ضروری است.
وی همچنین بر ارتقای توانمندی اکیپ‌های پلیس راه استان در استفاده از تجهیزات جدید کنترلی برای نظارت بیشتر بر رانندگان و جلوگیری از افزایش تخلفات و حوادث پرخطر جاده‌ای تاکید کرد.
نوسودی همچنین به لزوم آمادگی و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با هرگونه حادثه غیرمترقبه در استان اشاره و خاطرنشان کرد: تیم‌های امدادی ستاد حوادث غیرمترقبه استان باید با اجرای مانورهای امداد و نجات و استفاده از شیوه‌های نوین، همواره توان رویارویی مناسب با هرگونه حادثه را داشته باشند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان تصریح کرد: با توجه به آغاز فصل سرما و احتمال بروز مشکلاتی در محورهای مواصلاتی، بیش از 77 اکیپ امداد و راهداری جاده‌ایی در سطح استان مستقر و به انجام وظیفه می‌پردازند.
وی یادآور شد: اکثر جاده‌های استان کردستان دو طرفه و به دلیل شرایط توپوگرافی منطقه، کوهستانی و نقاط حادثه‌خیزی دارد که باید عوامل راهداری و نیز اکیپ‌های پلیس راه در طرح راهداری زمستانی حضور موثرتری داشته باشند.
نوسودی در پایان افزود: وجود یگان‌های امدادی در کنار تیم‌های سیار پلیس راه و راهدارها مانع از وقوع تصادفات و تلفات جاده‌ای می‌شوند به طوری که کاهش تلفات جاده‌ای در سال جاری ناشی از تلاش مجموعه دخیل در حمل و نقل و جاده‌ای بوده است.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول