اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر هماهنگی امور اجرایی شهرداری قزوین اعلام کرد:

ممنوعیت حفاری بیش از یک کوچه در یک محله در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیر هماهنگی امور اجرایی شهرداری قزوین گفت: برای جلب رضایت عمومی، بیش از یک کوچه در هر محل حفاری نشده و پس از اتمام عملیات حفاری کوچه مذکور، مجوز کوچه بعدی صادر می‌شود.

ممنوعیت حفاری بیش از یک کوچه در یک محله در قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، علیرضا هنرور در جلسه هماهنگی دستگاه‌های خدمات‌رسان بیان کرد: برای حل مشکلات معابر منطقه دو شهرداری قزوین به دلیل حفاری‌ها، بازدیدی به همراه مسئولان شهری و نمایندگان دستگاه‌های خدمات‌رسان و نماینده شورای شهر، از این منطقه انجام و پس از آن با برگزاری جلسه‌ای، هماهنگی‌های لازم برای بررسی مشکلات صورت گرفت.
وی ادامه داد: ازمناطق شهرداری درخواست شده که نقشه‌های آسفالت معابر را تهیه کنند تا پس از بازنگری آنها بتوان مشخص کرد کدام معابر آسفالت شده و کدام معابر نیاز به ترمیم دارد و با در اختیار گذاشتن این نقشه در دسترس تمام دستگاه‌های خدمات رسان، مطابق آن حفاری‌ها برنامه‌ریزی شود تا شاهد کمترین مشکل در تداخل برنامه‌ها باشیم.
در ادامه مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان قزوین افزود: حفاری‌ها در بیشتر معابر سطح منطقه دو شهرداری به دلیل بارندگی‌ها متوقف شده بود اما بعد از بهبود شرایط جوی از دوم آبان ماه برخی معابر را تحویل شهرداری برای اجرای برنامه‌های ترمیم معابر دادیم که شامل 57 مورد بوده است.
ناصر لامعی با تأکید بر پیگیری سریع وضعیت محله آبشار تصریح کرد: ادامه حفاری‌ها در شب به دلیل ایجاد سر و صدا که نارضایتی و تجمع اهالی محل را به دنبال داشت و از سوی دیگر انجام کار در روز موجب ترافیک این معبر می‌شد، متوقف و مقرر شد جلسه‌ای با حضور رئیس کلانتری محل، رئیس راهنمایی و رانندگی، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک، مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی و نماینده فرماندهی انتظامی استان مستقر در شهرداری قزوین به منظور رفع مشکلات موجود تشکیل شود.
وی با اشاره به عملیات لوله‌گذاری محدوده بازار گفت: به دلیل تاریخی بودن این بافت به سختی موفق به دریافت مجوز از سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شدیم و تا 10 روز آینده کار در این محل نیز به اتمام می‌رسد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری قزوین نیز گفت: خواهشمندم دستگاه‌های خدمات‌رسانی که تجهیزات برف‌روبی مانند لودر در اختیار دارند، در زمان بارش‌های شدید برف، این تجهیزات را برای پاکسازی هر چه سریع‌تر خیابان‌ها و رفاه حال شهروندان در اختیار شهرداری قرار دهند.
عباس عسگری تأکید کرد: حفاری‌هایی که در مسیر انهار انجام و منجر به ایجاد سد شدن آنها و آبگرفتگی می‌شود، شهروندان از سد شدن مسیر انهار به دلیل آبگرفتگی ناراضی هستند و انتقادات خود را به شهرداری اعلام می‌کنند بنابراین لازم است با اطلاع‌رسانی به موقع به شهرداری از سوی دستگاه‌های خدمات رسان، تمهیداتی برای انجام پروژه‌ها در این مسیر اندیشیده شود.
وی در خصوص نشست محل حفاری‌های پیشین پس از بارندگی یادآور شد: در بارندگی‌های پاییزه، بسیاری از محل‌های حفاری دچار آسیب و نشست شد که ناراحتی شهروندان و خساراتی برای شهرداری را به دنبال داشت بنابراین خواهشمندیم پیمانکاران برای افزایش کیفیت کار خود به این مسئله توجه کند که پر کردن محل حفاری باید اصولی صورت گیرد تا پس از ترمیم آسفالت محل و بارندگی‌های بعد از آن شاهد چنین مسائلی نباشیم و هزینه اضافی به شهرداری تحمیل نکنیم.
مدیر منطقه یک شهرداری قزوین نیز در این جلسه خاطر نشان کرد: تغییر متناوب پیمانکاران در حین اجرای عملیات‌های مربوط به دستگاه‌ها خدمات‌رسان مشکل آفرین است که از آن جمله می‌توان به عدم اطلاع پیمانکار به مواردی که به آن‌ها پیش از این ابلاغ شده اشاره کرد که این امر مشکلاتی را برای شهرداری و پیمانکار ایجاد کرده است.
ناصر گنجی افزود: با وجود تصمیماتی که نسبت به ترمیم محل حفاری مقابل دانشگاه آزاد باراجین برای کارگذاری فیبر نوری گرفته شد، هنوز در این خصوص اقدامی صورت نگرفته و با توجه به اینکه این مسیر، محل رفت و آمد دانشجویان، اساتید و به ویژه مردم در روزهای تعطیل است باید قبل از شروع بارندگی نسبت به ترمیم آن اقدام شود که مقرر شد پیمانکار مربوطه هرچه سریع‌تر محل مذکور را ترمیم کند.
همچنین مدیر منطقه دو شهرداری قزوین نیز با اشاره به مشکلات ناشی از حفاری‌های اضطراری گفت: این مسئله در صورت اندیشیدن تمهیدی مناسب می‌تواند به فرصتی برای بهبود و اصلاح شبکه تأسیساتی زیر زمینی تبدیل شود به طور که با بهره‌گیری از روش مشابهی که در اصفهان وجود دارد می‌توانیم از استانداری کمک بگیریم و اصلاح لوله‌های اصلی و حفاری را در محل مورد نظر در حین حفاری‌های اضطراری انجام دهیم.
حسین بهزادپور گفت: طی نامه‌ای اعلام کردیم که حفاری در بارندگی ممنوع است مگر زمانی که اضطراری باشد، تا به این شکل رضایت مردم تأمین شود.
گفتنی است، در مجموع در سطح شهر قزوین 53 هزار و 485 متر مجوز حفاری برای دستگاه‌های خدمات‌رسان صادر شده که بیشترین آن مربوط به شرکت آب و فاضلاب و کمترین آن‌ها مربوط به شرکت توزیع نیروی برق است.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول