اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل موسسه‎ مالی و اعتباری مهر استان قزوین:

آموزه‌های نظام اقتصادی غرب مورد اطمینان نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل موسسه‎ مالی و اعتباری مهر استان قزوین گفت: طراحی مدل عملیاتی بانک‌داری بر اساس آموزه‌های نظام اقتصادی غرب قابل اطمینان نیست و لازم است الگوهای اقتصاد اسلامی مورد توجه قرار گیرند.

آموزه‌های نظام اقتصادی غرب مورد اطمینان نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی موسسه مالی و اعتباری مهر استان قزوین، حمید نوری بیان کرد: از آن ‎جایی که تأکید نظام سرمایه‌داری غرب بر حداکثر کردن سود و کاهش ایده‎ نظارت و کنترل بر مصرف اعتبارات اعطایی مبتنی است؛ بنابراین مدل بانک‎داری غربی الگوی چندان مناسبی برای توسعه با ثبات و مطمئن نیست.
وی ادامه داد: وقوع بحران اقتصادی پیشِ روی کشورهای سرمایه‌داری ناشی از این آموزه‎های مالی و اقتصادی است و ناتوانی نظام بانکداری غربی در پیشگیری و مقابله با آن موجب جلب نظر اندیشمندان و سیاست‎گذاران مالی و بانکی دنیا به سمت مطالعه و بررسی بانک‎داری اسلامی شده است.
مدیرکل موسسه‎ مالی و اعتباری مهر استان قزوین افزود: در نظام بانک‌داری غربی برای همه‎ نیازهای اعتباری، اعم از مصرفی و سرمایه‌گذاری از ابزار پولی قرض با بهره استفاده می‌شود در حالی که در نظام بانکداری اسلامی برای تأمین مالی نیازهای مصرفی و سرمایه‌ای، راه‌هایی چون قرض‌الحسنه، اجاره به شرط تملیک، مشارکت، مضاربه، مزارعه، سلف و غیره معرفی شده و به ‌جای نرخ بهره ‌از نرخ سود که برگرفته از اقتصاد واقعی است استفاده می‌کند و بر مصارف صحیح تسهیلات بانکی به اقتضای قراردادها نیز نظارت دارد.
نوری عنوان کرد: مزیت‎های بانک‌داری مبتنی بر آموزه‌های دین اسلام زمانی به واقعیت هر چه نزدیک‎تر خواهد شد که متناسب و سازگار با شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حاکم بر کشورمان، طراحی شود.
وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع محاسبات مالی در موسسه مالی و اعتباری مهر توضیح داد: موسسه مالی و اعتباری مهر، به منظور افزایش رضایت‎مندی مشتریان و مراجعه‎کنندگان و کاهش اتلاف زمان، اقدام به راه‎اندازی سامانه‎ جامع محاسبات مالی کرد که یکی از مهم‌ترین اهداف و رویکردهای موسسه‎ مالی و اعتباری مهر به خصوص در سال‌های اخیر، تحقق و پیاده‌سازی این تفکر مهم است که تمامی فعالیت‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و رویکردهای موسسه در راستای تقویت سطح رضایت‏مندی مشتریان و کارکنان باشد.
مدیرکل موسسه‎ مالی و اعتباری مهر استان قزوین اعلام کرد: اصلاح فرآیندها و ارتقای سیستم‌های ارائه‎ اطلاعات خدمات و محصولات موسسه به صورت الکترونیکی و غیرحضوری، باعث کاهش هزینه‌های مالی، زمانی و فرصت از دست رفته برای مشتریان می‎شود که این امر رضایت‎مندی بیش‌تر ارباب رجوع و کاهش حجم کاری برای کارکنان را در پی دارد.
وی یادآور شد: با توجه به این موضوع، سامانه‎ محاسبات مالی و سیستم مشاوره مالی طراحی شده و از طریق تارنمای www.mebank.ir قابل دسترسی است؛ بر این اساس مشتریان می‌توانند وارد درگاه سامانه‌ محاسبات مالی شده و با انتخاب یکی از سپرده‌های سماء و یا رویان مهر و ثبت مبلغ سپرده خود، اطلاعات جامعی از جمله نرخ سود، مبلغ سود ماهانه، سود در سررسید و مجموع سود و اصل سپرده را دریافت کنند.
نوری خاطر نشان کرد: در آینده‎ نزدیک و با اجرایی شدن گام‌های بعدی این سامانه در حوزه وام و تسهیلات نیز، مشتریان می‌توانند بدون مراجعه به شعب هر گونه اطلاعات درخواستی را دریافت کنند.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول