اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان بنیاد شهید:

غرب از پیشرفت علمی ایران هراس دارد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و آموزشی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ایران تنها به دلیل انرژی هسته‌ای برای غرب خطرناک نیست، بلکه هر نوع پیشرفت علمی ایران برای غرب و هم‌دستانش خطرناک است.

غرب از پیشرفت علمی ایران هراس دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسن شهرکی‌پور در "گردهمایی سالانه دانشجویان شاهد و ایثارگر" در دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: خداوند در آیه دو سوره جمعه فلسفه فرستادن 124 هزار پیامبر را دو چیز می‌داند و آن هم تزکیه و تعلیم و تربیت است.
وی تصریح کرد: باز شدن دروازه آگاهی و تعلیم و تربیت انسان از آنجا شروع می‌شود که به این بیندیشد، برای چه خلق شده است و هدف آفرینش وی توسط خداوند متعال چه بوده و باید در مدت زمان زندگی خود چه اقداماتی انجام دهد.
شهرکی‌پور گفت: انسان برای رسیدن به کمال نیاز به خودشناسی دارد و این تفاوت اصلی انسان با سایر مخلوقات خداست و برای شناخت در گام اول نیاز به تزکیه دارد، نیاز به این دارد که خویشتن را بشناسد.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید وامور ایثارگران افزود: شما دانشجویان شاهد و ایثارگر که مدیران عالی کشور خود را خادم شما و کار برای شما را عبادت می‌دانند، باید خویشتن را بشناسید و در صدد تزکیه نفس خود بر آیید.
وی بیان کرد: دشمن امروزه برنامه‌هایی را در قالب و شکل جنگ نرم برای جوانان این مرز و بوم به ویژه شما دانشجویان ایثارگر تدارک دیده است و باید بتوانید مانند پدرانتان که در جنگ هشت ساله سربلند بیرون آمدند، شما نیز در این جبهه دشمن را شکست دهید.
شهرکی‌پور عنوان کرد: دشمن برای اینکه شما را از کسب علم و دانش دور کند، استراتژی‌هایی دارد که نخستین آن دور کردن جوانان از آرمان‌های هشت سال دفاع مقدس و دور کردن آنان از فضای سیاسی و تجزیه و تحلیل سیاسی است.
معاون فرهنگی سازمان بنیاد شهید افزود: رهبر انقلاب برای خنثی کردن این استراتژی می‌فرمایند «دانشگاه و دانشجویان باید سیاسی باشند به این معنی که قدرت تجزیه و تحلیل سیاسی را داشته باشند، دانشجویان باید بدانند، دشمن در کجا قرار دارد و با چه ابزاری به جنگ ما آمده است».
وی گفت: راهبرد دوم دشمن نشانه گرفتن اخلاق و معنویت است، آنان می‌خواهند، اخلاق و معنویت را از فضای دانشگاه به ویژه دانشجویان ایثارگر دور کنند که در غیر این صورت برنامه‌هایشان با شکست روبه‌رو می‌شود.
شهرکی‌پور خاطرنشان کرد: وظیفه شما در برابر این راهبرد این است به خودسازی بپردازید، خود را به اخلاق آراسته کنید، الگوی دیگر دانشجویان باشید و مدال افتخار پدرانتان را به سینه نصب کنید و با این کار نقشه دشمن را خنثی کنید.
وی بیان کرد: سومین استراتژی دشمن در برابر شما جوانان این است که فضا را ناامن جلوه دهد و شما را در زمینه‌های خاص و کارهای جانبی مشغول کند و با این کار از رشد علمی شما جلوگیری کند.
معاون فرهنگی سازمان بنیاد شهید بیان داشت: ایران تنها به دلیل انرژی هسته‌ای برای غرب و هم‌دستانش خطرناک نیست، بلکه هر نوع پیشرفت علمی در ایران برای غرب و متحدانش خطر آفرین است.
شهرکی‌پور اظهار داشت: در قرآن کریم 779 بار از علم و علم آموزی سخن به میان آمده است، اما دشمن قصد دارد به هر شکل ممکن جوانان ما را از فضای علمی دور کند.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید وامور ایثارگران افزود: کلید اصلی موفقیت شما و اینکه الگو باشید و بتوانید مایه سربلندی جمهوری اسلامی شوید، اهمیت دادن به علم و تولید علم است و وظیفه ما در این راستا کمک کردن به شماست که قطعا شما را در این راه همراهی می‌کنیم.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول