اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات کشاورزی گلستان خبر داد:

انجام 164 پروژه تحقیقاتی اصلاح‎نهال و بذر در گلستان

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان گفت: در یک سال گذشته 164 پروژه در بخش تحقیقات اصلاح نهال و بذر مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان اجرا شد.

انجام 164 پروژه تحقیقاتی اصلاح‎نهال و بذر در گلستان
ابوالفضل فرجی در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: بخش تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان با قدمتی بالغ بر 52 سال از قدیمی‌ترین بخش‎های تحقیقاتی استان است.
وی تصریح کرد: همچنین فعالیت‎هایی چون ارائه 110 گزارش نهایی، 55 مقاله چاپ شده در مجلات علمی پژوهشی و  ISI ،پنج مورد تالیف و ترجمه کتاب، 10 نشریه فنی و ترویجی، 68 مورد کارگاه آموزشی، سخنرانی و روز مزرعه، 200 خلاصه مقاله علمی، راهنمایی و مشاوره پایان‌نامه‌های دانشجویی در مقاطع مختلف، تدریس و همکاری با مراکز مختلف آموزشی، شرکت در جلسات فنی استانی و ملی، شرکت در بازدیدهای مختلف استانی و ملی و حضور در برنامه‎ها و نمایشگاه‎های مختلف استانی و ملی بخش دیگری از فعالیت‎های همکاران این بخش در سال گذشته است.
رئیس بخش اصلاح و تهیه نهال و بذر گلستان با اشاره به فعالیت‎های بخش اصلاح نهال و بذر اذعان داشت: فعالیت‎هایی این بخش در هفت گروه پژوهشی شامل غلات، دانه‌های روغنی، ذرت و گیاهان علوفه‎ای، سبزی، صیفی و حبوبات، باغبانی، دیم، فیزیولوژی گیاهان زراعی و شوری و همچنین تحقیقات جداگانه روی محصولات برنج، چغندرقند و پنبه  انجام می‌شود.
معاون پژوهشی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان گفت: محل‎های انجام فعالیت‌های این بخش، ایستگاه تحقیقات کشاورزی گرگان، ایستگاه تحقیقات کشاورزی گنبدکاووس، ایستگاه‌های تحقیقاتی باغبانی، ایستگاه تحقیقات کشاورزی شوری و ستاد بخش و اراضی کشاورزان است.
وی در ادامه به برخی از فعالیت‎های بخش تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر در سال گذشته اشاره کرد و گفت: ارتباط مستقیم با موسسات و مراکز تحقیقاتی ملی چون موسسه اصلاح و تهیه نهال بذر، موسسه دیم، موسسه برنج، موسسه پنبه، موسسه چغندر قند و مرکز ملی شوری، تبادل ژرم پلاسم و ارتباطات علمی و آموزشی با مراکز تحقیقات بین المللی مانند مرکز تحقیقات بین المللی ذرت و گندم سیمیت (در مکزیک) و مرکز تحقیقات بین‌المللی ایکاردا (در سوریه) از دیگر فعالیت‎های این بخش است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول