اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل استان اردبیل:

اردبیل از لحاظ ایمنی راه‌ها رتبه سوم کشور را دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل گفت: استان اردبیل از لحاظ ایمنی راه‌ها و کاهش تلفات جاده‌ای رتبه سوم کشور را دارد.

اردبیل از لحاظ ایمنی راه‌ها رتبه سوم کشور را دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی رحمتی همزمان با هفته حمل و نقل و روز راهداری پیش از خطبه‌های نماز جمعه و در جمع نمازگزاران اردبیلی اظهار داشت: در روز تاریخی 26 آذر سال 62 با فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی صاحبان کامیون‌ها و رانندگان وسایط نقلیه باری در یک حرکت ماندگار و تاریخی خود به کمک سلحشوران جنگ تحمیلی آمدند و کالاها و اجناس مورد نیاز را با انتقال به بنادر مختلف و جبهه‌های جنگ به فرمان ولایت لبیک گفتند.
وی از این روز به عنوان روز پرافتخار نظام حمل و نقل و راهداری کشور یاد کرد و بیان داشت‌: به دنبال این اتفاق که رانندگان استان اردبیل جزو اولین گروه اعزامی به مناطق جنگی و دفاع مقدس بودند 14 سال بعد در سال 76 با هدف آگاه‌سازی جامعه به نقش و جایگاه حمل و نقل 26 آذر به عنوان روز گرامیداشت حمل و نقل معرفی شد.
این مسئول از حمل و نقل به عنوان زیرساخت توسعه اقتصادی کشور و روان‌سازی حمل کالا و بار و مسافر یاد کرد و افزود: حمل و نقل و ارتقای زیرساخت‌های آن در تقویت بخش اقتصادی و ارتباطی شایسته موثر است به گونه‌ای که کشورمان در حمل و نقل دریایی، ریلی، جاده‌ای و هوایی درسال‌های اخیر توانسته است شایسته‌ترین جایگاه را به خود اختصاص دهد.
رحمتی خاطرنشان کرد: 90 درصد ارتباطات ما اعم از حمل مسافر و کالا از طریق جاده و محورهای مواصلاتی انجام می‌شود به گونه‌ای که کشورمان دارای موقعیتی خاص و ممتاز در حوزه حمل و نقل مسافر و کالا است.
وی از موقعیت استثنایی کشورمان در این بخش به عنوان شاهراه اصلی و ارتباطی بین شمال، جنوب، شرق و غرب در تعامل با کشورهای آسیای میانه و حتی اروپا گفت: هر چند برخی از کشورهای از روی عناد نمی‌خواهند این موقعیت ممتاز را تبیین کرده و به اهمیت آن اعتراف کنند اما ضرورت دارد به اهمیت این شاهراه اصلی توجه شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل از حمل و نقل به عنوان عامل اصلی و پایدار در توسعه اقتصادی کشور و تامین زیرساخت‌های دیگر یاد کرد و بیان داشت: افزایش ایمنی، کاهش تصادفات جاده‌ای و بهره‌برداری درست و هوشمندانه از موقعیت‌ها و ویژگی‌ها طلب می‌کند تا یک حرکت موثر و کارآمد را برای این حوزه تدارک ببینیم و از آن بهره‌برداری درست کنیم.
رحمتی از کاهش تصادفات جاده‌ای منجر به تلفات انسانی در تمام محورهای کشور خبر داد و یادآور شد: اگر در سال 87 جاده‌های کشورمان 23 هزار کشته می‌گرفت و در استان اردبیل نیز بیش از 228 نفر فوت می‌کردند این وضعیت بحرانی هم اکنون تعدیل شده به طوری که میزان تلفات جاده‌ای در استان اردبیل با آموزش‌ها و ارتقای ایمنی جاده‌ها به پایین‌ترین رقم رسیده است.
وی ادامه داد: با تلاش همکاران جمل و نقل،‌ راه و ترابری، پلیس راه، هلال احمر و مرکز اورژانس و همچنین ارتقای آموزش در صدا و سیما و آموزش و پرورش و رسانه‌های دیگر در کنار خروج از وضعیت بحرانی شاهد ارتقای رتبه استان اردبیل در ایمنی راه‌ها و کاهش تلفات از رتبه 27 به سوم کشوری هستیم.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل در پایان سخنان خود گفت‌: در شش ماهه اول امسال در مورد راه‌های روستایی و تلفات رخ داده در این محور نیز استان اردبیل جایگاه دوم را در سطح کشور به دست آورده است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول