اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند با اشاره به حماسه 9 دی:

مدیریت رهبری از عوامل مهم مقابله با فتنه بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند گفت: مدیریت رهبری در بصیرت‏بخشی و ایجاد زمینه برای حضور مردم از عوامل مهم مقابله با فتنه در 9 دی بوده است.

مدیریت رهبری از عوامل مهم مقابله با فتنه بود
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی ظهر امروز در خطبه‏های آیین وحدت‏بخش نماز جمعه که با حضور پرشور مردم شهرستان دماوند برگزار شد، با اشاره حماسه 9 دی اظهار کرد: این حماسه نکته‏های مهمی در بر دارد که رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار اخیر به برخی از نکات آن اشاره کردند.
وی اضافه کرد: دشمن در مدت هشت ماه تلاش کرده بود که فتنه‏گران را مردم ایران معرفی و وانمود کند که مردم از انقلاب خود برگشته‏اند.
امام جمعه دماوند ادامه داد: این حضور در کف خیابان زمینه‏هایی داشت و اهداف خطرناکی را دنبال می‏کرد.
علاءالدینی تصریح کرد: تلاشی که دشمن در این حضور خیابانی به خرج داد، این بود که القا کند بحران به گونه‏ای است که هیچ راهی برای مدیریت آن وجود ندارد.
وی تاکید کرد: دشمنان می‏خواستند این موضوع را تقابل با نظام، مایوس شدن مردم و از بین رفتن کارآمدی نظام تلقی کنند.
امام جمعه دماوند با بیان اینکه نظام نمی‏خواست از ابزار امنیتی در برخورد استفاده کند، افزود: راه برخورد با آن حرکت‏ها این نبود که نظام بخواهد از راه امنیتی استفاده کند.  
علاءالدینی گفت: در اینجا بود که مردم به اراده خداوند و به واسطه عشقی که به امام حسین (ع) دارند، به میدان آمدند.
وی با بیان اینکه با سلاح حضور مردم می‏توان مشکلات را از سر راه برداشت، اضافه کرد: این حضور به اراده خداوند به وجود آمده که شکرانه آن واجب است.
امام جمعه دماوند با بیان اینکه حضور مردم در صحنه یک نسخه جهانی است، افزود: ایستادن در مقابل قدرت‏ها چیزی نیست که در دنیا سابقه داشته باشد و این سابقه از ملت ایران آغاز شد.
علاءالدینی گفت: اهداف دشمن در راستای جلوگیری از بیداری اسلامی در مناطق مسلمان‏نشین و هوشیاری مردم در کشورهای خارجی و اتحادیه اروپاست.
وی ادامه داد: دشمنان برای جلوگیری از به وجود آمدن بیداری اسلامی چنین فتنه‏ای را برنامه‏ریزی کردند.
امام جمعه دماوند با تاکید بر نقش سلاح حضور مردم گفت: تبلیغات دشمن بر این است که القا کند، جمهوری اسلامی مجهز به سلاح مردم نیست و مردم از اسلام و انقلاب برگشته‏اند.
علاءالدینی با اشاره به اینکه ما می‏دانیم که تبلیغات دشمن خلاف واقع است، بیان کرد: هر چه از عمر انقلاب می‏گذرد مردم به اهمیت حضور و نقش تعیین‏کننده خود آشناتر می‏شوند.
وی همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس عنوان کرد: یک بار دیگر مردم باید در صحنه انتخابات حضور یابند و حماسه دیگری از حضور خود را خلق کنند.
علاءالدینی با اشاره به اینکه تجلی مردم عنصر مهمی است، اظهار کرد: مجلس خوب همه چیز را خوب و مجلس بد همه چیز را بد می‏کند و سرنوشت ملت بر گردن این انتخاب‎هاست.
وی با بیان اینکه عنوان ایام‏الله بر روز 9 دی گذاشته می‏شود، اضافه کرد: قالب ایام‏الله مردم در اوایل انقلاب بوده اما 9 دی متعلق به همین نزدیکی‏هاست.
امام جمعه دماوند گفت: ما توقع نداریم که دشمن با ما دشمنی نکند اما این انتظار از خودمان وجود دارد که با انتخاب صحیح این دشمنی‏ها را از سر راه برداریم.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب دو عامل را عنصر پیروزی نظام در مقابل فتنه‏گران بیان کردند که یکی ایمان به خدا و دیگری حضور مردم است.
علاءالدینی ادامه داد: اما باید گفت که علاوه بر این دو عامل، مدیریت رهبری در بصیرت‏بخشی و ایجاد زمینه برای حضور مردم از دیگر عوامل مهم مقابله با فتنه بوده است که باید این مدیریت را قدر بدانیم.
امام جمعه دماوند همچنین شهادت حضرت زین‏العابدین (ع) و شهید مفتح را تسلیت گفت.
علاءالدینی ضمن گرامیداشت روز حمل و نقل و تبریک این روز به رانندگان، بر توجه به زیرساخت‏ها در شهرستان دماوند تاکید کرد و همچنین یاد کسانی را که با لبیک به امام راحل در زیر بمباران قرار گرفتند را گرامی داشت.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول