اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت طبس:

نام طبس یادآور اوج ذلت آمریکاست

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت طبس گفت: با شکست حمله نظامی آمریکا در سال 59 و همچنین فرود آوردن هواپیمای جاسوسی آمریکا در طبس، اکنون نام طبس یادآور اوج ذلت و رسوایی آمریکاست.

نام طبس یادآور اوج ذلت آمریکاست
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام احمد مؤدب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به موفقیت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در فرود آوردن هواپیمای جاسوسی فوق مدرن آمریکا در صحرای طبس، اظهار داشت: لطف خداوند متعال بارها شامل حال شهرستان طبس شده است که از جمله آن شکست مفتضحانه و ذلت‌بار حمله نظامی آمریکا در اثر طوفان شن در صحرای طبس است.
وی ادامه داد: به لطف خدا با موفقیت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در فرود آوردن هواپیمای جاسوسی فوق مدرن آمریکا در کویر طبس، اکنون نام طبس یادآور اوج ذلت و رسوایی آمریکاست.
خطیب جمعه موقت طبس در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه ضمن گرامیداشت هفته حمل و نقل، خاطرنشان کرد: باوجود اینکه طبس از راه آهن و فرودگاه برخوردار است، اما راه‌های این شهرستان کیفیت مطلوبی ندارد.
وی افزود: اکثر قریب به اتفاق راه‌های منتهی به شهرستان طبس تا بخشی که متعلق به سایر استان‌هاست کیفیت نسبتاً مطلوبی دارد، اما از قسمتی که مربوط به استان یزد است دارای مشکلات و خرابی‌های متعددی است که به دلیل اینکه درصد زیادی از جاده‌های استان یزد در محدوده شهرستان طبس واقع شده است باید توجه و عنایت ویژه استانی و حتی ملی در این زمینه صورت گیرد.
امام جمعه موقت طبس همچنین رانندگی را یکی از سخت‌ترین مشاغل دانست و از مسئولان مربوطه خواست تا در راستای افزایش و بهبود امکانات رفاهی بین‌راهی تلاش کنند.
وی از زحمات و تلاش‌های راهداران برای بازگشایی جاده‌ها در مواقع باران، برف و بوران و همچنین در حوادث جاده‌ای تقدیر کرد.
مؤدب در بخش دیگری از سخنان خود قرآن کریم را کتاب تشخیص و جداکردن حق از باطل معرفی و خاطرنشان کرد: خداوند متعال قرآن کریم را بر پیامبر اکرم(ص) نازل کرد تا بتوانند بیم‌دهنده عالمیان باشند، چراکه اگر بشر به حال خود واگذاشته شود دچار مشکلاتی خواهد شد.
وی اضافه کرد: روحیه تکبر، خود بزرگ‌بینی و ظلم به دیگران یکی از معایب و مشکلاتی است که در انسان‌ها به وجود آمده و وی را از هستی ساقط می‌کند.
خطیب جمعه طبس بیان کرد: لذتی که بخواهد با ظلم به بندگان خدا باشد، دارای آثار دنیوی و اخروی خواهد بود و بهتر است انسان‌ها به جای تلاش برای دست یافتن به لذت‌های دنیوی، محدود و فانی، به دنبال لذت‌های معنوی و جاودانه باشند.
وی یادآور شد: بشر برای در امان ماندن از شر شیطان به راهکارهای علمی و عملی مانند نماز، زکات و روزه نیاز دارد که در صورت عمل به فرایض و دستورات نورانی الهی، در دنیا و آخرت سعادتمند خواهد شد.
مدیرکل راه آهن شرق نیز قبل از آغاز خطبه‌های نماز جمعه، به بیان مطالبی درباره اهمیت و مزایای حمل و نقل ریلی پرداخت و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج مبدأ بارگیری در راه آهن شرق ایجاده شده که با این کار تناژ حاصل از بارگیری در 9 ماه نخست سال جاری 30 درصد افزایش یافته است.
محمد پورفخری بهابادی ادامه داد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون دو میلیارد و 397 میلیون و 221 هزار تن‌کیلومتر بار ناخالص و یک میلیارد و 348 میلیون و 146 هزار تن‌کیلومتر بار خالص در راه آهن شرق جابه‌جا شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارای هشت درصد رشد است.
وی افزود: طی 9 ماه نخست امسال حدود 900 هزار نفر مسافر به وسیله راه آهن شرق جابه‌جا شده‌اند که در طول مدت شش سال که از تأسیس اداره کل راه آهن شرق می‌گذرد حتی به یک نفر مسافر کوچکترین آسیبی وارد نشده است.
مدیرکل راه آهن شرق یادآور شد: راه آهن شرق با برخورداری از یک هزار کیلومتر خط آهن واقع در استان‌های یزد، خراسان جنوبی و خراسان رضوی، دارای طویل‌ترین خط آهن در بین 17 اداره کل راه آهن کشور است.
وی اضافه کرد: تمام 40 ایستگاه راه آهن شرق زیر پوشش سیستم علائم الکتریکی به فرماندهی مرکز CTC ایستگاه طبس است.
پورفخری بهابادی با بیان اینکه جلسات متعددی با صاحبان مشاغل و بار در شهرستان‌های طول مسیر راه آهن شرق در راستای بازاریابی و رونق بازرگانی برگزار شده است، تصریح کرد: این اداره کل برای پذیرش و حمل بار از ایستگاه‌های طول مسیر راه آهن شرق آمادگی کامل دارد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول