اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شرکت فعال زندانیان در کارگاه آموزشی صحیح‌خوانی نماز؛

قرائت نماز سربازان وظیفه فردوس بررسی می‌شود

خبرگزاری فارس: نخستین کارگاه آموزشی صحیح‌خوانی نماز با شرکت فعال زندانیان در زندان شهرستان فردوس پیش از بررسی قرائت نماز سربازان وظیفه برگزار شد.

قرائت نماز سربازان وظیفه فردوس بررسی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، رئیس اداره زندان شهرستان فردوس پنجشنبه‌شب در نخستین کارگاه آموزشی صحیح‌خوانی نماز اظهار داشت: در اسلام تاکید فراوانی بر مقوله نماز و به پای داشتن آن شده است.
سید محمدرضا موسوی‌ثانی گفت: جا دارد که از همه امکانات و توانایی‌ها در راستای پیشبرد این واجب الهی بهره گرفته و نسبت به ترویج هرچه بیشتر آن اهتمام ورزیم.
وی افزود: هدف این کارگاه آموزشی که برای نخستین بار در شش ماهه دوم سال جاری برگزار می‌شود، تصحیح قرائت نماز زندانیان است.
موسوی‌ثانی یادآور شد: برگزاری اینگونه کارگاه‌ها به ترویج نماز این واجب الهی در جامعه کمک می‌کند.
رئیس اداره زندان فردوس مهم‌ترین هدف اینگونه برنامه‌ها را تلاش در راستای صحیح‌خوانی زندانیان دانست و ابراز امیدواری کرد که بتوان در یک بازه زمانی تعریف شده نسبت به تصحیح قرائت نماز زندانیان اقدام کرد.
موسوی‌ثانی افزود: در این جلسه قرائت نماز 35 نفر از زندانیان بررسی و اشکالات مربوطه رفع شد.
وی از برگزاری کارگاه آموزشی تصحیح قرائت نماز سربازان وظیفه خبر داد و افزود: در این کارگاه نیز مسائل مربوط به قرائت نماز سربازان وظیفه بررسی و ضمن تکمیل کاربرگ‌های مربوطه، در هر سه ماه یکبار قرائت نماز آنان و مسائل واجب شرعی بررسی می‌شود.
رئیس اداره زندان شهرستان فردوس همچنین بر اهمیت گفتمان‌های عاشورایی تاکید کرد و اظهار داشت: فرهنگ غنی عاشورا مفاهیم معنوی فراوانی دارد که اگر مخاطب با آن آشنا شود، قطعا راه سعادت را پیدا می‌کند.
موسوی‌ثانی با اشاره به گفتمان آموزشی دستاوردهای قیام حسینی در زندان شهرستان فردوس گفت: در این گفتمان آموزشی، دستاوردهای قیام حسینی مورد بازخوانی قرار گرفت و مخاطبین با مهم‌ترین اهداف قیام و نیز دستاوردهای آن آشنا شدند.
مسئول فرهنگی اداره زندان شهرستان فردوس نیز گفت: قیام حسینی دارای پیام‌ها و دستاوردهای گوناگونی در حوزه‌های اخلاقی، اجتماعی، سیاسی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد دهقان مهم‌ترین این دستاوردها را اشاعه فریضتین امر به معروف و نهی از منکر، وفاداری، ادب اسلامی، عشق به شهادت، صبر و استقامت و تبیین جایگاه امامت در اسلام برشمرد.
وی همچنین به بخشی از عوامل قبل از قیام اشاره کرد و یادآور شد: فتنه و فسادانگیزی حکومت بنی‌امیه به حدی بود که به حق عمل نمی‌شد و در عوض، باطل جایگزین آن شده بود و این روند، امام حسین (ع) را بر آن داشت تا در مقابل این وضعیت قیام کند.
در این گفتمان که با مشارکت فعال زندانیان همراه بود، برخی از دستاوردهای قیام حسینی از سوی آنان مطرح و حجت‌الاسلام والمسلمین دهقان این دستاوردها را نقد و تحلیل کرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول