اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

به زودی محقق می‌شود؛

راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی بندر سیریک

خبرگزاری فارس: مدیر کل سازمان هواشناسی هرمزگان از راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی در بندرسیریک طی آینده‌ای نزدیک خبر داد.

راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی بندر سیریک
سعید رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس شرق هرمزگان، با اشاره به ویژگی‌های شهرستان سیریک و اهمیت این منطقه به در امور هواشناسی اظهار داشت: اداره کل هواشناسی استان با هدف ارتقا سطح کمی و کیفی دیده‌بانی‌ها با رعایت استاندارد‌های بین‌المللی نسبت به تولید و پردازش داده‌های هواشناسی و مراقبت‌های جوی، ایجاد بانک آمار و اطلاعات هواشناسی به هنگام در راستای تامین نیازهای آماری و پژوهشی کاربران و متقاضیان در استان فعالیت مستمر دارد.
وی ادامه داد: ایستگاه‌های هواشناسی با استفاده از فناوری پیشرفته مخابراتی از طریق سیستم سوئیچ و خطوط پرسرعت مخابراتی به طور شبانه روزی و بی وقفه در شبکه‌های ملی، منطقه‌ای و جهانی مبادله و نسبت به پردازش داده‌های مورد نیاز به منظور مطالعه و بررسی وضعیت فعلی هوا (هوای حاضر)، مطالعه و بررسی تغییرات هوا در زمان‌های آتی (پیش بینی وضعیت جوی) و مطالعه و بررسی تغییرات هوا در گذشته و دوره‌های زمانی مختلف (شناخت اقلیم ) اقدام می‌کند.
این مسئول ابراز داشت: طی یک هفته آینده با انتقال تجهیزات از مرکز استان به شهرستان سیریک ایستگاه هواشناسی در شهرستان سیریک فعال و شهروندان سیریکی می‌توانند از اطلاعات وضعیت جوی استفاده کنند.
رنجبر افزود: از آنجایی که مردم شهرستان سیریک در کنار دریا قرار دارند و شغل اصلی آنها صیادی و تجارت است اهمیت وجود ایستگاه هواشناسی در این شهرستان بسیار ضروری و با اهمیت است.
مدیر کل سازمان هواشناسی هرمزگان اضافه کرد: با عنایت به اهمیت انتخاب زمین مناسب و طریقه نصب ادوات و تهیه محل مناسب برای جایگاه سکوی ادوات و نصب درست و نگهداری، با همکاری شهرداری زمین مورد نظر به ابعاد 14 در 14 متر تسطیح و محل نصب ادوات ایستگاه هواشناسی آماده راه‌اندازی است.
رنجبر در پایان با بیان اینکه آمار و اطلاعات هواشناسی در ایجاد ارزش‌های اقتصادی و اجتماعی بسیار موثر بوده و تقریبا در تمامی طرح‌ها و پروژه‌های ملی و زیربنائی کشور از آن استفاده می‌شود اظهار داشت: در واقع به کارگیری دانش هواشناسی به عنوان بستر بسیاری از برنامه‌ریزی‌های علمی، فنی، صنعتی، کشاورزی و امور عمرانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
شهرستان بندر سیریک از آنجایی که در ساحل دریای عمان و خلیج فارس به طور مشترک واقع شده است از اهمیت ویژه‌ای در داده‌های هواشناسی کشور برخوردار است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول