اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان خبر داد:

مقاوم سازی 52 درصد منازل مسکونی روستایی در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان از مقاوم سازی 52 درصد منازل مسکونی روستایی در این استان خبر داد.

مقاوم سازی 52 درصد منازل مسکونی روستایی در زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، احمد حاجی‌زاده ظهر امروز در جلسه شورای مسکن استان زنجان، اظهار داشت: واحدهای مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر در قالب 99 ساله و انفرادی به افراد مختلف که واجد شرایط دریافت مسکن مهر در استان باشند ارائه می‌شود.
وی افزود: از 3 هزار و 7 پروژه در نظر گرفته شده برای شهرهای زیر 25 هزار نفر 3 هزار و 706 مورد ثبت‌نام صورت گرفته و 3 هزار و 454 نفر پروانه ساختمانی را دریافت کرده‌اند.
مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان تصریح کرد: از این تعداد 3 هزار و 12 واحد در مرحله فنداسیون و 2 هزار و 701 واحد اسکلت انجام شده است.
وی ادامه داد: 3 هزار و 414 متقاضی با پیشرفت 114 درصدی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.
حاجی‌زاده یادآور شد: در زمینه مسکن روستایی نیز 82 هزار و 435 واحد روستایی استان 42 هزار و 721 واحد مقاوم سازی شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون 52 درصد منازل مسکونی استان مقاوم سازی شده است، افزود: از اقدامات انجام شده از سال 84 در دولت‌های نهم و دهم در زمینه مقاوم سازی منازل روستایی چهار برابر پیشرفت را نشان می‌دهد.
مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان بیان کرد: از مجموع قراردادهای منعقد شده در مجموع 94 درصد مقاوم سازی منازل مسکونی روستایی صورت گرفته که 93 درصد آن آغاز شده و 98 درصد در مرحله فنداسیون قرار دارد.
وی با بیان اینکه سهمیه سال 90 هنوز ابلاغ نشده است، تصریح کرد: تا پایان آبان‌ماه سال جاری معرفی افراد به بانک‌ها صورت می‌گیرد.
حاجی زاده یادآور شد: قبل از آغاز به کار دولت نهم تنها دو درصد مسکن در استان مقاوم‌سازی شده بود که این میزان در حال حاضر 52 درصد افزایش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: با بروز حوادث غیر مترقبه در استان خانه‌های روستایی استان زنجان به دلیل مقاوم‌سازی شدن کمتر در معرض تخریب قرار می‌گیرند.
مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان ایجاد اشتغال پایدار را از دستاوردهای مسکن مهر در کشور عنوان کرد و گفت: با اجرای طرح مسکن مهر زمینه اشتغال افراد زیادی در جامعه فراهم آمده است.
وی یکی از معضلات کشور را عدم هدایت منابع مالی مردم در مسیری صحیح عنوان کرد و یادآور شد: با احداث مسکن مهر در کشور، منابع مالی روستاییان که در گذشته به صورت سرگردان و در بخش‌های غیر اقتصادی به کار گرفته می‌شد اکنون ساماندهی شده و در امر تولید مسکن استفاده می‌شود.
حاجی زاده یادآور شد: سهمیه استان زنجان در سال جاری 44 هزار واحد مسکونی است که در آنها مقاوم سازی صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول