اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان خبر داد:

ارائه آموزش‌های حقوقی به اعضای پایگاه‌های بسیج

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان از انجام توافقنامه برای ارائه آموزش‌های حقوقی به اعضای پایگاه‌ها و رده‌های بسیج خبر داد.

ارائه آموزش‌های حقوقی به اعضای پایگاه‌های بسیج
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، مسعود اخوان‌فر ‌در همایش حقوق‌دانان بسیجی اظهار داشت: ارائه آموزش‌های حقوقی در چارچوب ارتقای دانش حقوقی جامعه و به ویژه بسیجیان انجام می‌شود.
وی با اشاره به برنامه انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت کشور برای آموزش حقوق شهروندی تصریح کرد: اگر این برنامه بین وزارت کشور و بسیج حقوق‌دانان عملیاتی شود، برکات خوبی را در جامعه خواهد داشت.
اخوان‌فر کاهش جرائم و پیشگیری از جرائم را از مهم‌ترین دستاوردهای ارائه آموزش‌های حقوق شهروندی برشمرد و افزود: این سازمان آماده ارائه آموزش‌ها و تجربیات خود به اقشار مختلف است.
وی همچنین با اشاره به اینکه هم‌اکنون هفت هزار نفر عضو بسیج حقوق‌دانان هستند، افزود: بر اساس برنامه پنج ساله این تعداد باید به دست کم 20 هزار نفر افزایش یابد.
رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان با بیان اینکه در تمام استان‌ها مشاوره‌های حقوقی رایگان از سوی این سازمان ارائه می‌شود، تصریح کرد: البته مشاوره های ارائه شده از سوی سازمان بسیج حقوق‌دانان، ‌با معاضدات قضایی و یا مشاوره های حقوقی جدا بوده و در این بخش از ظرفیت بسیجیان حقوقدان استفاده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این سازمان اخیراً حمایت قضایی و ارائه مشاوره‌های حقوقی رایگان را برای ایتام و زنان بی سرپرست کمیته امداد در برنامه کاری داشته است، افزود: برای ارائه این خدمات به اعضای امداد نامه ای از سوی سازمان به تمام استان‌ها ابلاغ شده است.
اخوان‌فر تعداد کارگروه های تخصصی راه اندازی شده توسط این سازمان که در قالب اتاق فکر فعالیت می‌کند را 15 کارگروه عنوان کرد و گفت: در این کارگروه‌ها حقوق زنان، حقوق شهروندی، حقوق بین‌الملل با گرایش حقوق بشر، حقوق رسانه، حقوق ورزشی، حقوق نفت و گاز و ... شکل گرفته است.
وی برگزاری یادواره شهدای حقوقدان بسیجی، راه اندازی کانون حقوقدان ها در استان‌ها، ارائه برنامه های فرهنگی و بصیرتی را از جمله اقدامات سازمان بسیج حقوق‌دانان عنوان کرد.
رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان همچنین با اشاره به در پیش بودن 9 دی اظهار داشت: این روز ریشه در عاشورا دارد و زمانی که فتنه گران جسارت را به این حد رساندند همه حرکت کردند و همه ایران در آن قضیه وارد صحنه شدند.
وی با اشاره به اینکه اهانت به عاشورا قضیه جدیدی بود که از سوی فتنه گران انجام شد، افزود: در اکثر شهرها به خاطر حضور مردم شهر، ترافیک قفل شده و همه برای دفاع از ارزش‌ها پای صحنه آمدند و همه به سالار شهیدان تاسی جستند، مردم 9 دی را آفریدند زیرا پشتیبان انقلاب و نظام بودند.
اخوان‌فر با اشاره به اینکه بیداری اسلامی کشورهای منطقه ،مقاومت مردم لبنان در جنگ 33 روزه و همه و همه ریشه در انقلاب اسلامی دارد، گفت: این انقلاب بر مدار دینی و ارزشی بوده و این حرکت‌های ارزشمند را به ثمر نشاند.
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی هم در این نشست با اشاره به اینکه همه ما مفتخر به عنوان بسیجی هستیم، گفت:‌ عنوان بسیجی داشتن و ترویج فرهنگ بسیجی برای همه افتخار بزرگی است.
احمد کیخسروی با بیان اینکه بسیج روزهای مهم دفاع مقدس را تداعی می کند، اظهار داشت: بسیجیان حقوقدان سه وظیفه نسبت به خود، نسبت به مردم و نسبت به انقلاب و نظام دارند.
وی افزود: نظام جمهوری اسلامی نظام نمونه ای در گیتی و سراسر عالم است و وظیفه بسیج حقوق دانان خود سازی و رعایت تقوای الهی است.
دومین همایش حقوقدانان بسیجی که در سالن اجتماعات دادگستری کل خراسان شمالی برگزار شده بود، با تجلیل از حقوق دانان نمونه بسیجی این استان، به کار خود پایان داد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول