اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پلیس فتا:

کاربران اینترنت در کافی‌نت‌ها مراقب سودجویی‌ها باشند

خبرگزاری فارس: پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات به تمام کاربران اینترنت در فضای مجازی کافی‌نت‌ها هشدار داد تا مراقب برخی سودجویی‌ها و فرصت‌طلبی افراد و گروه‌ها باشند.

کاربران اینترنت در کافی‌نت‌ها مراقب سودجویی‌ها باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی پلیس اردبیل در فضای مجازی به عنوان پدیده پیچیده و نوین و گسترش روزافزون تبادل اطلاعات در فضای مجازی آسیب‌ها و تهدیدهایی افراد فعال در این حوزه را تهدید می‌کند که باید مراقب آن بود.
امروزه مجرمان اینترنتی سعی در پنهان کردن خود در فضاهای مجازی را دارند که یکی از راه‌های استفاده از اماکن عمومی مجازی نظیر کافی‌نت‌ها می‌باشد که شایسته است متصدیان نسبت به موارد اعلام شده توجه کنند.
به گزارش فارس، در این هشدارها با اشاره به متصدیان کافی‌‌نت‌ها آمده است: قبل از تحویل سیستم به کاربران با اخذ کارت ملی و یا کارت شناسایی معتبر از آنها احراز هویت کرده و تذکر لازم را در زمینه نصب نکردن هرگونه نرم‌افزارهای غیرمجاز را اعلام کنند.
در اکثر جرائم اینترنتی به وقوع پیوسته متصدیان کافی‌نت‌ها به دلیل رعایت نکردن موارد قانونی قادر به معرفی کاربر مورد نظر نبوده که در این صورت مسئولیت اقدام مجرمانه به عهده متصدی کافی‌نت است.
همچنین دفاتری که در اختیار آنها است پس از احراز هویت کاربر زمان شروع و خاتمه کاربری نیز ثبت می‌گردد.
در این گزارش آمده است متصدیان کافی‌نت‌ها نسبت به ارتقای امنیت سیستم‌های یارانه‌ای اقدام کرده و از سیستم‌های پیشرفته اتوماسیون ویژه کافی‌نت‌ها بهره‌برداری کنند به گونه‌ای که نصب دوربین‌های مداربسته در محیط کافی‌نت فضا را برای مجرمان ناامن کرده و از وقوع جرائم پیشگیری می‌کند.
استفاده از سرویس‌های عبور از فیلتر شامل نرم‌افزارها، وی‌پی‌ان‌ها، پروکسی‌ها و... نرم‌افزارهای جاسوسی و مخرب و شنود غیرمجاز داده‌ها ممنوع بوده و برابر قانون جرائم یارانه‌ای قابل پیگیری می‌باشد.
ثبت‌نام شهروندان در مراکز آموزش عالی و غیره که دارای اطلاعات شخصی آنان می‌باشد باید بعد از رفع نیاز امحا شود.
انتشار داده‌ها و اطلاعات شهروندان بدون رضایت آنان برابر ماده 17 قانون جرائم یارانه‌ای جرم بوده و قابل پیگیری است.
پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خود را موظف به حفاظت از کاربران در فضای مجازی می‌داند و با هرگونه تخلف برابر مقررات قانونی برخورد می‌کند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول