اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس پلیس فتای استان البرز خبر داد:

دستگیری سارق اینترنتی در کرج

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتای استان البرز اعلام کرد: مأموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان البرز موفق شدند سارق اینترنتی را که از حساب شخصی فردی سرقت کرده بود، شناسایی و دستگیر کنند.

دستگیری سارق اینترنتی در کرج
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی فرماندهی نیروی انتظامی استان‌های تهران و البرز، مهدی کاکوان در تشریح این خبر گفت: در پی دریافت شکایت شهروندی مبنی بر سرقت اینترنتی از حساب بانکی‌اش توسط شخص یا اشخاص ناشناس موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتای استان البرز قرار گرفت .
وی در ادامه اظهار داشت: شاکی در ادامه توضیحاتش به ماموران درباره سرقت اینترنتی از حساب بانکی‌اش گفت که به شخص خاصی مظنون نیست اما به تازگی برای ثبت نام دانشگاه به یکی از کافینت‌ها مراجعه کرده و برای کسر مبلغ ثبت نام، شماره رمز حسابش را به اپراتور داده است.
این مسئول ادامه داد: ماموران پس از شنیدن اظهارات شاکی و مکاتبه با بانک‌های مربوطه به این نتیجه رسیدند که سرقت اینترنتی با استفاده از سیستم رایانه کافینت‌ها که شاکی برای ثبت نام دانشگاه به آنجا مراجعه کرده بود اتفاق افتاده است و کلیه خریدهای اینترنتی که در پرینت حساب شاکی درج شده است مربوط به ثبت نام دانشجویان یکی از دانشگاه‌ها می‌باشد.
کاکوان در ادامه تصریح کرد: ماموران پلیس فتا با هماهنگی مقام قضائی پس از شناسایی کافی نت مورد نظر متصدی آن به نام «جمشید – ف» را دستگیر و برای تحقیقات بیشتر به پلیس فتا منتقل کردند.
وی درباره نحوه و شگرد سارق گفت: متهم در تحقیقات اولیه منکر هرگونه سرقتی از حساب شاکی شد، اما با مشاهده مدارک به دست آمده از سوی پلیس به چندین فقره سرقت اینترنتی از حساب این فرد اعتراف کرده و اذعان داشت که زمانی که دانشجویان برای ثبت نام و پرداخت شهریه دانشگاه می‌آمدند شماره حساب و رمز کارت خود را اعلام و من شماره و رمز را در سیستم ذخیره و پس از رفتن دانشجویان حساب آن‌ها را چک می‌کردم . رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان البرز در پایان گفت: تا کنون متهم مبلغ 30 میلیون ریال از وجه برداشت شده از حساب شاکی را به حساب خودش واریز کرده بود که به وی استرداد شد و با بررسی سیستم رایانه متهم اسکن مدارکی از مشتریان و همچنین چند مورد گذرنامه که تعدادی از صفحات آن‌ها به صورت خام موجود بود کشف و ضبط شد .
پلیس فتا استان البرز به شهروندان هشدار داد: هرگز مشخصات و رمز شماره حساب خود را در اختیار افراد ناشناس و غریبه قرار نداده و با یادگیری و آموزش کار با اینترنت و نحوه حفاظت از اطلاعات شخصیتان از مورد سواستفاده قرار گرفتن در مقابل افراد سودجو جلوگیری کنید.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول