اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شرکت فرودگاه‌های کشور:

فرودگاه‌های غیراقتصادی از رده خارج می‌شوند / افزوده‌ شدن 3 فرودگاه دیگر

خبرگزاری فارس: مدیرکل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه به جز سه فرودگاه، سایر فرودگاه‌های کشور زیان‌ده‌ و غیر اقتصادی است‌، گفت: فرودگاه‌های غیراقتصادی از رده خارج می‌شوند.

فرودگاه‌های غیراقتصادی از رده خارج می‌شوند / افزوده‌ شدن 3 فرودگاه دیگر
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن اسماعیلی در دومین روز گردهمایی زنان وزارت راه و شهرسازی که در سالن همایش‌های فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر در کشور سه فرودگاه مهرآباد و امام خمینی و نیز فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد در ردیف فرودگاه‌های اقتصادی کشور هستند.
مدیرکل شرکت فرودگاه‌های کشور افزود: به جز این سه فرودگاه سایر فرودگاه‌هایی که در کشور فعال هستند در ردیف فرودگاه‌های غیر‌اقتصادی کشور قرار می‌گیرند.

افزوده‌ شدن 3 فرودگاه دیگر به فرودگاه‌های اقتصادی کشور تا پایان سال
اسماعیلی در ادامه اظهار داشت: با توجه به اهمیت این موضوع، سه فرودگاه شیراز، فرودگاه تبریز و فرودگاه اصفهان در ردیف سه فرودگاه اقتصادی دیگر کشور تا پایان سال قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به ضرورت توسعه فرودگاه‌های کشور گفت: فرودگاه‌های یک کشور از جمله زیر ساخت‌های اساسی یک ‌کشور است که بر این اساس و در صورت غیر اقتصادی بودن آن با توجه به اینکه در ردیف زیر ساخت‌های اساسی باید نسبت به نگهداری آن تلاش کرد.

هزینه‌های بالای نگهداری فرودگاه‌های غیر اقتصادی
وی افزود: از دیدگاه کلان کشور فرودگاه‌ها غیر اقتصادی نیستند و یک نیاز اساسی شهرستان‌ها است اما برای نگهداری فرودگاه باید هزینه‌های بسیاری را پرداخت کرد.
مدیرکل شرکت فرودگاه‌های کشور افزود: امیدواریم با هماهنگی‌ها و پیگیری‌هایی که انجام می‌گیرد از سوی وزارت راه و شهرسازی بتوانیم این فرودگاه‌های فرسوده و غیر اقتصادی را از این رده خارج کنیم.
مدیرکل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: در اجرای برنامه چهارم توسعه و تکمیل برنامه پنجم و سند چشم‌انداز با سرعت در حال دنبال است که این خود خبرهای خوبی برای صنعت حمل و نقل هوایی کشور است.
اسماعیلی ادامه داد: سیاست‌های کلان و برنامه‌های تدوین شده در حوزه با تایید وزیر درحال اجرایی شدن است.

45 میلیارد تومان فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه فرودگاه‌های کشور
مدیرکل شرکت فرودگاه‌های کشور در ادامه به برگزاری دومین همایش و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه حمل و نقل هوایی اشاره کرد و گفت: در برگزاری این همایش 45 فرصت سرمایه‌گذاری به ارزش پنج میلیارد تومان از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بسته شد که این خود می‌تواند نقش بسزایی در توسعه فرودگاه‌های کشور داشته باشد.
وی همچنین به یک قرارداد سرمایه‌گذاری با سرمایه‌‌گذاری از کشور مالزی اشاره کرد و اظهار داشت: این قرارداد امروز به ارزش 2 میلیارد و 600 میلیون تومان برای حوزه حمل و نقل هوایی کشور بسته خواهد شد.
مدیرکل شرکت فرودگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: فراهم کردن بسترهای سرمایه‌گذاری و نیز انعقاد این گونه قراردادها در مجموعه هواپیمایی کشور نشان از موفقیت این صنعت است.
اسماعیلی در ادامه به پروژه‌های فرودگاه‌های بین‌المللی مهرآباد تهران و دستغیب شیراز اشاره کرد و اظهار داشت: در این راستا و با حضور بخش خصوصی پروژه‌هایی در فرودگاه مهرآباد تهران به ارزش 37 میلیارد تومان در حال اجرایی‌شدن است.
مدیرکل شرکت فرودگاه‌های کشور افزود: همچنین 17میلیارد تومان در دستغیب شیراز در دستور کار قرار دارد که تا پایان ماه جاری و یا دهه فجر این دو پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل شرکت فرودگاه‌های کشور در ادامه گفت: در سال گذشته و در حوزه پذیرش مسافر سال گذشته در حدود 42میلیون پذیرش مسافر در مجموعه فرودگاه‌های داشتیم که این تعداد پذیرش با 400هزار پرواز در سال، جدا از پروازهای محلی و نظامی انجام  شده است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در کشور 54 فرودگاه در زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی قرار دارد گفت: همچنین پروازهای کشور از طریق 50 شرکت در سطح پروازهای داخلی و خارجی در حال انجام است.
مدیرکل شرکت فرودگاه‌های کشور افزود: در حال حاضر و در میان فرودگاه‌های کشور فرودگاه ابوموسی کوچکترین فرودگاه و فرودگاه امام خمینی بزرگ‌ترین فرودگاه کشور است همچنین پر ترافیک‌ترین فرودگاه کشور را فرودگاه مهرآباد تهران به خود اختصاص داده است.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: همه عوامل اجرای صنعت هواپیمای کشور تلاش می‌کنند که پروازهای انجام شده در فرودگاه‌های کشور با بالاترین سطح ایمنی در سطح کشور اجرا شود.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول