اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد در پیامی به همایش علامه ایوانکی:

همایش علامه‌ایوانکی نمایش گستره تاریخی مفاخر ایران است

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد در پیامی به همایش بزرگداشت علامه ایوانکی گفت: این همایش که نمایش گستره تاریخی و جغرافیایی مفاخر ایران اسلامی است بر این مردم گرامی باد.

همایش علامه‌ایوانکی نمایش گستره تاریخی مفاخر ایران است
به گزارش خبرگزاری فارس از ایوانکی، پیام سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز در همایش گرامیداشت علامه ایوانکی خوانده شد.
در متن این پیام آمده است: شیخ محمدتقی ایوانکی چون در اصفهان رحل اقامت می‏افکند برای اقامه نماز جماعت در مسجد ایلچی در محله‏ای حضور داشت.
این پیامی می‏افزاید: پس دیری نمی‏گذرد که طلاب مستعد و فاضل پروانه‏سان به دور آن شمع چگل جمع می‏شوند و در مسجد عظیم اصفهان، مسجد امام امروز به اقامه نماز و برپایی مجلس درس و ایجاد حوزه علمیه ناگزیرش می‏سازند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این پیام تصریح می‏کند: این شیخ عظیم‏الشان چنان که از نامش پیداست مهاجر الی‏الله بوده است.
این پیام می‏افزاید: شیخ محمدتقی رازی‏نجفی‏اصفهانی مصداق اطلبو العلم ولو بالصین بوده است.
در این پیام آمده است: وی علم و معرفت در دین را از بزرگانی همچون شیخ جعفر کبیر تحویل گرفت و با تربیت شاگردان شایسته‏ای چون حاج‏ملاهادی سبزواری و آیت‏الله میرزامحمدحسن شیرازی تکمیل یافت.
در ادامه پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: این همایش که نمایش گستره تاریخی و جغرافیایی مفاخر ایران اسلامی است بر این مردم گرامی باد.
حسینی خاطرنشان کرد: از پدیدآورندگان این مجلس تحسین برانگیز، بی‏نهایت سپاسگزارم و امیدوارم در معرفی علامه محمدتقی ایوانکی موفق باشند و بذری از معرفت حضرتش را بر زمین ضمیر مردمان معرفت طلب بپاشند.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول