اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

همایش علامه طباطبایی، فیلسوف علوم انسانی اسلامی در قم برگزار شد

خبرگزاری فارس: همایش علامه طباطبایی، فیلسوف علوم انسانی اسلامی در قم به منظور ارائه نظریات مختلف در زمینه علوم انسانی اسلامی در قم برگزار شد.

همایش علامه طباطبایی، فیلسوف علوم انسانی اسلامی در قم برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، همایش علامه طباطبایی فیلسوف علوم انسانی پیش از ظهر امروز با مشارکت سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در سالن همایش پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی فعالیت خود را آغاز کرد.
دو نشست علمی در نوبت صبح این همایش به منظور ارائه مقالات برگزار شد و در نوبت بعد از ظهر نیز کرسی آزاداندیشی تحول علوم انسانی و تریبون آزاد برگزار می‌شود و آیت‌الله جوادی‌آملی در اختتامیه این همایش همزمان با مغرب و عشا به سخنرانی می‌پردازد.
دبیر همایش علامه طباطبایی، فیلسوف علوم انسانی اسلامی با اشاره به اهداف این همایش گفت: این همایش در راستای تحقق هدف تحول در علوم انسانی برگزار می‌شود.
عباس نصیری‌فرد به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه تحول در علوم انسانی اشاره کرد و افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مباحث ایجاد گفتمان تحول، نقد نظریات علوم انسانی غربی، ارائه نظریه علوم انسانی اسلامی در این همایش در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه همایش علامه طباطبایی، فیلسوف علوم انسانی اسلامی به منظور ارائه نظریه علوم انسانی اسلامی برگزار می‌شود، گفت: مکتب علامه طباطبایی به عنوان فیلسوف علوم انسانی به ما در زمینه تحول علوم انسانی و مناقشه با علوم انسانی غربی کمک کند.
دبیر همایش علامه طباطبایی، فیلسوف علوم انسانی اسلامی با بیان اینکه 35 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است، گفت: از این تعداد 30 مقاله در دو جلد کتاب به چاپ رسید که این مقالات در بحث نقد نظریات علوم انسانی غربی و ارائه نظریات علوم انسانی اسلامی کمک می‌کند.
وی یادآور شد: نظریات علامه طباطایی، آیات عظام جوادی آملی، مصباح‌یزدی و علامه حسن‌زاده آملی در همایش امروز به عنوان نظریات علوم اسلامی انسانی بررسی می‌شود.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول