اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران خبر داد:

افزایش تسهیلات بانک توسعه صادرات به یک میلیارد تومان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: سقف ارائه تسهیلات بانک توسعه صادرات ایران در شعبه کرمان به یک میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

افزایش تسهیلات بانک توسعه صادرات به یک میلیارد تومان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، بهمن وکیلی ظهر امروز در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه این استان اظهار داشت: بانک توسعه صادرات، بانکی تخصصی برای توسعه و افزایش توان صادراتی کشور است و با هدف کمک به صادرکنندگان و پشتیبانی مالی از کالاهای آن‌ها خدمات ارائه می‌دهد.
وی بیان داشت: منبع مالی بانک توسعه تعامل در هر سال دو میلیارد دلار است که با توجه به درخواست‌های بالای صادرکنندگان پاسخگوی نیازهای این بخش نیست.
وکیلی با اشاره به صادرات 32 میلیارد دلاری سال گذشته افزود: طبق برنامه پنجم توسعه قرار است، این میزان صادرات در سال جاری به 34 میلیارد دلار و تا پایان برنامه به 80 میلیارد دلار برسد.  
وی با بیان اینکه در صورت تأمین منابع مالی بیشتر، صادرکنندگان می‌توانند موفق‌تر عمل کنند، تصریح کرد: در صورت اعلام افرادی که در بانک توسعه صادرات تسهیلات معوقه دارند، پرداخت اقساطی را برای وی در نظر می‌گیریم.  
وکیلی اظهار داشت: سقف ارائه تسهیلات در شعبه این بانک در کرمان، 300 میلیون تومان بود که به یک میلیارد تومان افزایش می‌یابد.  
وی خاطر‌نشان کرد: همچنین در نشستی با فعالان اقتصادی و صادراتی استان کرمان قرار شد، این سقف به دو میلیارد تومان برسد، اما این میزان تنها برای شخصیت حقیقی ممکن است.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با اشاره به اینکه برخی محصولات کشاورزی مانند مغز پسته و خرما در زمان معینی خریداری و صادرات آن یک سال طول می‌کشد، ابراز داشت: بر‌اساس طبقه‌بندی انجام شده بر روی محصولات کشاورزی، باز پرداخت اینگونه محصولات را از شش ماه به یک سال افزایش می‌دهیم.
وکیلی‌ افزود: همچنین سود بازپرداخت تسهیلات ارزی را با یک درصد کاهش به پنج درصد رسانده‌ایم که این سود برای صادرکنندگان نمونه ملی و استانی 4.5 درصد است.
وی با اشاره به تخلف اخیر در سیستم بانکی کشور خاطر‌نشان کرد: صدها هزار میلیارد تومان توسط بانک‌ها در سال کار انجام می‌شود، اما این فعالیت‌ها در برابر چند هزار میلیارد تومان تخلف در سیستم بانکی کشور نادیده گرفته می‌شود.  
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول