اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر:

توسعه خانه‌های داوطلب روستایی اولویت هلال احمر است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: توسعه خانه‌های داوطلب روستایی و گسترش فعالیت‌های داوطلبانه اولویت فعالیت‌های هلال احمر در سال جاری است.

توسعه خانه‌های داوطلب روستایی اولویت هلال احمر است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرحناز رافع ظهر امروز در همایش روز جهانی داوطلب در اردبیل اظهار داشت: داوطلبان بازوان قدرتمند هلال احمر کشور هستند که در این راستا عضو‌گیری و حمایت از این داوطلبان در صدر برنامه‌هاست.
وی با ابراز خرسندی از فعالیت داوطلبان در کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان به ویژه در خشکسالی و قحطی سومالی، سیل پاکستان و زلزله ترکیه خاطرنشان کرد: در حادثه سومالی از سوی مردم ایران 43 میلیارد تومان کمک مردمی جمع‌آوری شده بود که این نشان می‌دهد تمام مردم کشور آماده داوطلب شدن در حوزه هلال احمر هستند.
رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر همچنین به افزایش داوطلبان اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال احمر در حال حاضر نزدیک به 3 میلیون عضو مردمی دارد که نزدیک به یک میلیون نفر از آنان داوطلبان فعال هستند.
این مسئول اظهار امیدواری کرد: تا سال آینده جمعیت داوطلبان با گرایش گسترده مردم به انجام کارهای خیر و عام‌المنفعه به 1.5 میلیون نفر ارتقا یابد.
وی به آموزش‌های در نظر گرفته شده برای داوطلبان اشاره کرد و گفت: هلال احمر یک موسسه عام‌المنفعه است اما باید به عنوان معین دولت عمل کرده و امر کمک‌رسانی و فعالیت داوطلبانه را در راس قرار دهد.
رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر به گسترش فعالیت‌های آموزشی هلال احمر اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 33 مرکز علمی کاربری آموزش داوطلبان را به عهده گرفته‌اند که در نظر داریم این رقم را در 31 مرکز دانشگاهی نیز ارائه دهیم.
رافع توجه به خانه‌های داوطلبان روستایی و فرهنگ‌سازی در این رابطه را یادآور شد و بیان داشت: داوطلبان هلال احمر حلقه اتصال نیاز نیازمندان و توان توانمندان است که در این راستا باید تمام عزم خود را برای رسیدن به نقطه‌ای که هیچ نیازمندی در کشور نباشد جزم کنیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود وضعیت داوطلبان هلال احمر در استان اردبیل را نیز یادآور شد و بیان داشت: هم اکنون 13 هزار نفر داوطلب در استان اردبیل وجود دارد که انتظار می‌رود تا سال آینده این رقم به 50 هزار نفر برسد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول