اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار زابل:

مطالعه مفید موجب بصیرت‌افزایی افراد می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار زابل گفت: باید فرهنگ مطالعه در جامعه بیشتر نهادینه شود زیرا مطالعه مفید موجب ارتقای سطح بصیرت افراد می‌شود.

مطالعه مفید موجب بصیرت‌افزایی افراد می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حسین کیخا صبح امروز در جلسه کتابخوانی عمومی این شهرستان اظهار داشت: تشکیل کمیته نهضت مطالعه مفید نشان از اهمیت دولت خدمتگزار نسبت به رشد وتعالی پیشرفت انسانی و جامعه دارد.
وی افزود: هر جامعه‌ای که با کتاب عجین شود آگاهی و سطح دانش آن جامعه بالا می‌رود و گسترش فرهنگ مطالعه مفید در گرو حمایت سازمان‌ها و نهادها و توجه خاص مسئولان است.
فرماندار زابل گفت: توسعه مطالعه مفید در کتابخانه‌ها نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌ها است و برای این کار باید همه سازمان‌ها به کمک یکدیگر بیایند و گوشه‌ای از کارها را عملیاتی کنند.
کیخا به نقش آموزش پرورش در مورد مطالعه مفید اشاره کرد وگفت: آموزش و پرورش می‌تواند به شکل‌های مختلفی از جمله به صدا در آوردن زنگ مطالعه در مدارس، تحلیل کتاب‌های مفید، برگزاری مسابقات، معرفی کتاب‌های خوب و اهدای کتاب فرهنگ مطالعه مفید را در بین دانش‌آموزان نهادینه کند.
کیخا به اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی اشاره کرد و گفت: خداوند نخستین معجزه پیامبر خود را کتاب قرار داده و باید در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه، کتابخانه‌های دیجیتال توسعه و کتابخانه‌ها به روز شوند.
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی سیستان ‌و بلوچستان نیز گفت: سند نهضت مطالعه مفید به شورای فرهنگی عمومی پیشنهاد و ابلاغ آن به استانداری‌‌ها و فرمانداری‌ها صادر شده است.
اسفندیار زیدآبادی افزود: رئیس این کمیته فرماندار شهرستان و دبیر آن مسئول کتابخانه شهرستان است و 17دستگاه اداری در این کمیته مشارکت دارند و تا سال 1404به ازای هر  100نفر هشت متر زیر بنا ساخته می‌شود.
وی ادامه داد: در بند دوم آن آمده است باید تاسال 1404 به ازای هر نفر چهار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی داشته و طبق بند سوم آن باید 35 درصد از جمعیت کل استان زیر پوشش کتابخانه‌های عمومی قرار گیرند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول