اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد حوادث غیرمترقبه آذربایجان‌شرقی خبر داد:

اختصاص 196 میلیارد ریال اعتبار برای مقابله با خشکسالی در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد حوادث غیرمترقبه استان آذربایجان‌شرقی از اختصاص 196 میلیارد ریال اعتبار برای مقابله با خشکسالی به آذربایجان‌شرقی خبر داد.

اختصاص 196 میلیارد ریال اعتبار برای مقابله با خشکسالی در آذربایجان‌شرقی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی، خلیل ساعی در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی استان با اشاره به اینکه در مورد تبعات خشکسالی سال گذشته و پیگیری مجدد اعتبار خشکسالی اقدام جدی صورت پذیرد، اظهار داشت: لازم است هرچه زودتر کمیته‌ای مرکب از سازمان جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای، اداره کل هواشناسی و صندوق بیمه تشکیل شود تا گزارش‌های خشکسالی به صورت هیدرولوژیک و کشاورزی انجام گیرد.
وی با اشاره به اینکه امسال هیئت وزیران از محل منابع ماده 10 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت موضوع بند "ش" ماده 224 قانون برنامه پنجم توسعه کشور، مبلغ 6 هزار و 900 میلیارد ریال به منظور اجرای پروژه‌های مقابله با آثار خشکسالی به ویژه تامین آب شرب شهرها و روستاها در کشور اختصاص داده است، افزود: برای مقابله با آثار خشکسالی در استان آذربایجان‌شرقی تنها 196 میلیارد و 660 میلیون ریال اختصاص یافته است.
مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه با اشاره به تولید 110 محصول در استان گفت: از این میزان تولید 50 مورد زیرپوشش بیمه قرار گرفته‌اند که سهم امور زراعی 20 مورد، امور باغی 12 مورد، امور دام 15 مورد و منابع طبیعی سه مورد بوده است.
کریم شمس با اشاره به اینکه 22 شعبه شرکت کارگزار اصلی و 23 شرکت فرعی در استان فعالیت می‌کنند،تصریح کرد: در پی افزایش کارگزار بیمه در شهرستان‌های مختلف هستیم.
وی با بیان اینکه برای تمدید زمان بیمه مشکلی وجود ندارد، ادامه داد: در خصوص افزایش کارگزار بیمه در مناطق مختلف استان آماده‌ایم از توان کارشناسان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان بهره‌مند شویم.
انتهای پیام/ح30 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول