اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری:

1700 اثر تاریخی در چهارمحال و بختیاری بازرسی شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: در یک ماه گذشته افزون بر یک‌هزار و 700 اثر تاریخی در این استان بازرسی شد.

1700 اثر تاریخی در چهارمحال و بختیاری بازرسی شد
مژگان ریاحی در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه پژوهشی علمی نخبگان این استان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: اگر بخواهیم استقلال کشورمان که حاصل خون شهداست را حفظ کنیم باید در عرصه علم و فناوری پیشتاز باشیم.
وی پژوهش را محور توسعه پایدار کشورها اعلام کرد و گفت: تولید علم و فناوری پایه و اساس توسعه پایدار هر جامعه است که باید به آن بهای لازم داده شود.
ریاحی در ادامه از برپایی یک غرفه 40 متری در این نمایشگاه خبر داد و گفت: در این غرفه محصولاتی از قبیل نمدمالی نوین، اقلام تبلیغاتی و ارائه بیش از 50 جلد کتاب، مقاله و پایان نامه پژوهشی-علمی ارایه شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهداف برپایی این نمایشگاه، گفت: توسعه و ترویج، ارتقای سطح کارآیی و ارایه محصولات و ایده‎های جدید و نو به بازار از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
وی در ادامه همچنین از سرکشی به یک هزار و 700 اثر تاریخی در آبان ماه سال جاری خبر داد و گفت: در انجام این تعداد بازرسی افزون بر پنج قطعه سکه توسط فردی مال‌باخته کشف و ضبط شد.
ریاحی با اشاره به جعلی بودن سکه‌های مکشوفه، بیان داشت: بر اساس نظریه کارشناس میراث فرهنگی سکه‎های معجول متعلق به دوران اسلامی است.
وی خاطرنشان کرد: درخواست دادخواهی فرد مال‌باخته تکمیل پرونده و توسط مراجع قضایی در حال پیگیری است.
ریاحی همچنین از برگزاری یک دوره مسابقه تنیس روی میز در این استان خبر داد و گفت: این مسابقه ورزشی به صورت دوره‌ای با حضور 24 نفر شرکت کننده از پرسنل بسیج این اداره کل برگزار شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از بین مجموع شرکت کنندگان پس از پایان مسابقه پنج نفر به عنوان برنده انتخاب شدند، افزود: جوایز ارزنده‎ای به عنوان یادبود به آنها اهدا شد.
سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی پژوهشگران چهارمحال و بختیاری از تاریخ 22 آذرماه لغایت 26 آذرماه جاری در شهرکرد در حال برگزاری است.
انتهای پیام/خ2۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول