اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور:

مسائل سیاسی در جمعیت هلال‌احمر جایی ندارد

خبرگزاری فارس: دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور گفت: مسائل سیاسی و گروهی و باندی در جمعیت جایی ندارد و فقط تبعیت از ولایت فقیه برای این دستگاه اهمیت دارد.

مسائل سیاسی در جمعیت هلال‌احمر جایی ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان شمالی، ظاهر رستمی در همایش بزرگ امدادگران ضمن بزرگداشت یاد 476 شهید امدادگر هلال احمر اظهار داشت: جمعیت هلال احمر از دو نعمت بزرگ اعتماد رهبری و دولت به جمعیت و پشتوانه مردمی برخوردار است.
وی بر اعمال مدیریت جامعه محور در هلال احمر تاکید کرد و افزود: هلال احمر در کنار مردم و همراه با مردم و متکی بر توان بومی و استفاده از برنامه ریزی‌های منطقه‌ای است.
رستمی تصریح کرد: توسعه در هلال احمر زمانی میسر است که در دانشگاه، محلات و آموزشگاه‌ها و ... حلقه مدیریت را گسترش دهیم.
وی به دو نعمت بزرگ در جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: این جمعیت  در سیل پاکستان و کمک به موگادیشو اعتماد مردم را جلب کرد و این اعتماد پشتوانه بزرگی است.
دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور اعتماد رهبری و دولت به جمعیت را دومین نعمت ارزشمند در هلال احمر توصیف کرد و افزود: جمعیت هلال احمر مفتخر است که در استان‌های محروم اقدامات بایسته و شایسته‌ای انجام دهد.
وی از کلنگ‌زنی اردوگاه تفریحی و معنوی، کلنگ زنی مرکز آموزش تخصصی هلال احمر، مرکز درمانی در حال ساخت و تخصیص 650 میلیون تومان تا پایان سال به این مرکز، توسعه پایگاه‌های امداد و نجات و انبارهای استان در سفر به استان خراسان شمالی خبر داد.
رستمی اضافه کرد: در یک سال و نیم گذشته نزدیک به 10 میلیارد ریال امکانات امداد و نجات به خراسان شمالی تحویل شده و تا پایان امسال نیز 10 میلیارد ریال آمبولانس و خودروی امدادی دیگر به این استان اختصاص خواهد یافت
وی همچنین توصیه کرد جمعیت هلال احمر مردمی است و هیچ‌کس در این دستگاه حق منت گذاری بر مردم را ندارد.
استاندار خراسان شمالی نیز در این همایش از اجرای هفت پروژه این جمعیت با اعتبارات استانی خبر داد و گفت: در سال جاری تا کنون بالغ بر 750 میلیون تومان به این پروژه‌ها اختصاص یافته و تا پایان سال کمک‌های بیشتر دیگری نیز صورت خواهد گرفت.
ابوطالب شفقت اظهار داشت: در پنج سال گذشته دو میلیارد و 700 میلیون تومان و در سال 89 نیز یک میلیارد و 200 میلیون تومان از اعتبارات استانی به هلال احمر اختصاص یافته است.
وی از توجه ویژه مسئولان جمعیت هلال احمر کشور به برنامه‌های در حال اجرای جمعیت استان قدردانی کرد و خواستار ایجاد هلال احمر در محدوده شهرستان مانه و سملقان در مسیر جاده اصلی نرسیده به جنگل گلستان، بیمارستان صحرایی شد.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی نیز در این همایش گزارش جامعی از فعالیت‌های این جمعیت را ارائه کرد و به کسب رتبه های برتر کشوری توسط اعضای جوانان هلال‌احمر استان، برگزاری مانورهای تیم‌های توانا، مانور کوهستان، سازماندهی تیم‌های 10 گانه تخصصی امداد و نجات شهرستان‌ها به استعداد 70 تیم 23 نفره، افزایش پایگاه‌های ثابت و سیار جمعیت از 11 پایگاه به 24 پایگاه و ایجاد یک پایگاه کوهستانی و یک پایگاه ساحلی اشاره کرد.
حامد سجادی همچنین از آموزش حدود 90 هزار نفر در بخش‌های مختلف آموزشی هلال احمر در سال جاری خبر داد.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول