اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل موسسه راسخون:

ایران در فضای سایبری عقب مانده نیست

خبرگزاری فارس: مدیرعامل مؤسسه فرهنگی اطلاع‌رسانی راسخون گفت: کشور ایران از لحاظ فضای سایبری عقب مانده نیست.

ایران در فضای سایبری عقب مانده نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام سیداحمد سجادی بعد از ظهر امروز در دومین همایش هم‌اندیشی مسئولان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستادهای دهه فجر که در سالن همایش صدا و سیمای مرکز اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: فضای سایبری شبکه به هم پیوسته برای انجام امور ویژه‌ای است که با استفاده از امور دیجیتال و فقط اینترنت انجام می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه شوراهای هماهنگی تبلیغات اسلامی باید در فضاهای سایبری در عالی‌ترین سطح باشند، بیان داشت: کسی نمی‌تواند کنترل فضای سایبری را در دست داشته باشد و فقط می‌توان بر آن سیاست‌گذاری کرد.
مدیرعامل مؤسسه فرهنگی اطلاع‌رسانی راسخون ادامه داد: در شهرهای مختلف باید سایت‌های متعدد توسط خود مردم مدیریت و توسط دولت کنترل شود.
وی با اشاره به اینکه فضای سایبری یک سیستم خود توسعه‌دهنده است، تاکید کرد: زمانی که در هر دقیقه 34 ساعت فیلم بر روی اتوماسیون‌های اداری گذاشته می‌شود و نمی‌توان بر روی برخی از مسائل آن کنترل داشت.
سجادی فضای سایبری را غیرقابل پیش‌بینی دانست و تصریح کرد: کاربران اینترنت در جهان حدود یک میلیارد و 73 میلیون نفر هستند که 25.8 درصد از کل جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند.
وی در ادامه این مطلب افزود: سالانه در دنیا 90 ترلیارد ایمیل ارسال می‌شود که برخی از آنها نیز مستهجن هستند.
مدیرعامل مؤسسه فرهنگی اطلاع‌رسانی راسخون با اشاره به اینکه فیس‌بوک پربیننده‌ترین سایت است، تاکید کرد: حدود 600 میلیون نفر در فیس‌بوک مشترک هستند که 3.1 میلیارد عکس در آن بارگذاری می‌شود.
وی ادامه داد: بر خلاف کشور کره شمالی که در آن تنها یک میلیون و 18 هزار خط ثابت وجود دارد، چین بارزترین و بیشترین کاربران اینترنتی را دارد، با این وجود کشور ایران از لحاظ فضای سایبری عقب مانده نیست.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول