اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهگیلویه عنوان کرد:

دمیدن جان تازه به پروژه‌های ناتمام کهگیلویه با عزم جدی دولت

خبرگزاری فارس: فرماندرا کهگیلویه به روند کند ساخت سیمان سپو و پتروشیمی دهدشت اشاره کرد و گفت: با تصمیمات هیئت دولت این پروژه‌ها باید جان تازه‌ای بگیرند.

دمیدن جان تازه به پروژه‌های ناتمام کهگیلویه با عزم جدی دولت
سید ناصر رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار کرد: شهرستان کهگیلویه بالغ بر سه هزار و 500 کیلومتر مربع مساحت دارد و دارای 160 هزار نفر جمعیت و دارای چهار بخش و پنج شهر است.
فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه در این شهرستان در هر خانه‌ای ردی از جبهه و جنگ پیدا می‌شود، افزود: این شهرستان بالغ بر سه هزار و 500 شهید، جانباز، ایثارگر و آزاده تقدیم این نظام و انقلاب کرده است.
رضایی با اشاره به اینکه نیروی انسانی محور توسعه است، تصریح کرد: وجود نیروی انسانی تحصیل کرده به واسطه وجود دانشگاه‌ها و مراکز علمی در این استان و شهرستان از ظرفیت‌های مهم توسعه به شمار می‌رود.
وی تاریخی‌ترین شهر استان کهگیلویه و بویراحمد را شهر دهدشت دانست و افزود: شهر تاریخی بلادشاپور که مجموعه تاریخی کامل و جامعی بوده و از این حیث در کشور کم نظیر است، می‌تواند در کنار طبیعت بکر و زیبای این شهرستان در بحث گردشگری استان رونق ایجاد کند.
این مسئول عالی شهرستان کهگیلویه با یادآوری این‌که چهار درصد از کل آب‌های کشور در شهرستان کهگیلویه وجود دارد، گفت: باید این آب‌ها مهار شود و با وجود زمین‌های مستعد کشاورزی در این منطقه از این نعمت‌های خدادادی کمال استفاده را برد.
فرماندار کهگیلویه به مصوبات سه سفر قبلی ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: از مجموع 639 پروژه، 427 پروژه 100 درصد تکمیل شده و 73 پروژه دیگر به‌طور میانگین 55 درصد پیشرفت داشته‌اند.
وی افزود: از کل پروژها، 41 مورد تاکنون تامین اعتبار نشده و هنوز اجرایی نشده‌اند.
رضایی با اشاره به بن‌بست بودن شهرستان کهگیلویه تاکید کرد: برای خروج از بن‌بست باید هرچه زودتر جاده ملی دهدشت-اصفهان و دهدشت-باغچه سادات به بهره‌برداری برسند.
وی افزود: با بهره‌برداری از این جاده‌ها بخش زیادی از مشکلات این شهرستان برطرف خواهد شد.
این مسئول در پایان به روند کند اجرای کارخانه سیمان سپو و پتروشیمی دهدشت انتقاد کرد و افزود: با تصمیمات هیئت دولت این پروژه‌ها باید جان تازه‌ای بگیرند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول